  • Data: 2011-09-22 06:57:45
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message
    news:j5dnue$acu$1@inews.gazeta.pl...

    > Trzymam się tego, że jak jest termin wykupu obligacji to wszyscy
    > posiadacze
    > przedstawiają swoje do wykupu i posiadacze greccy też. To dla mnie proste.
    > Jeżeli w danej dacie rząd ma wykupić obligacje to żeby mieć na to
    > pieniądze
    > sprzedaje właśnie wydrukowane do EBC i za te pieniądze wykupuje te, które
    > mają zapadalność. Ty zakładasz, że posiadacze greccy nie przedstawiają
    > swoich do wykupu? Dodatkowo zrozumiałem, że pozostałe z tego pieniądze
    > rząd
> [...]

    Oczywiście masz racje mówiąc że operacja ta na rynku pierwotnym nie jest
    technicznie możliwa,
    myśle więc że operacja ze zmniejszeniem ekpozycji odbywa sie na rynku
    wtórnym.
    ECB skupuje okreslone obligacje z rynku. Niemcy i Francuzi transferuja
    otrzymaną gotówke poza grecje.
    To czy greckie banki uczestniczą w tym i w jakim stopniu posiadają określone
    obligacje i co robia z gotówką na to nie moge w tej chwili znaleźć źródeł.
    Trzeba poszperać.

    george