  • Data: 2011-09-21 22:03:04
    Temat: Re: Podobno jutro Grecja ma zbankrutować....
    Od: totus <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    george wrote:

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Oczywiście, zgadzam się :), ale sprawa na poziomie Tricheta nie jest juz
    > tak prosta.
    >
    > Dla niego pole gry jest takie jakie jest a europa ma problem.
    > Tu nie chodzi o receptę a'la kowalski ( z całym szacunkiem).
    > Za późno na "nic nie robienie". W naszych dysputach możemy pozwolic
    > "rynkowi" rozwiązać problem w symulacji, ale obawiam sie że konsekwencje
    > takiego free flow w realu mogłyby być dramatyczne.
    > Ok. Chyba dotkneliśmy sedna.

    Na ciecie strat nigdy nie jest za późno. Dalsze wyrzucanie pieniędzy
    prowadzi do osłabienia, a nie do wzmocnienia. Zaprzestanie dopłacania do
    strukturalnego deficytu można zrobić w każdym czasie. Grecy po prostu się
    wiozą. Robią to bo nie muszą robić nic innego. Żyją ze strachów i fobii
    płatników. To jest zwykły szantaż i bardzo łatwe pieniądze. Oni na pewno nie
    przestaną. Myślę tak bo ja bym nie przestał. Lepiej nie robić niż robić i
    lepiej brać niż dawać. Zawsze ruch jest po stronie tych, którzy mają
    pieniądze. W tym wypadku po stronie strefy. Co by się wielkiego stało gdyby
    Grecy przestali dostawać pieniądze? W dupie by się im zagotowało. Musieli by
    zapracować na obiad. Wielkie rzeczy ja to robię codziennie i żyje. Ale jak
    dają to chętnie biorę i bujam się na hamaku. Ty jesteś inny? Różnimy się
    tutaj? Co do posiadaczy obligacji poza Grecją. Nauczyli by się, że
    finansowanie długów obcych państw to nie taki pewny interes jak w gazetach
    piszą. Może by dotarło do nich, że obligacja rządowa to najgorszy papier na
    rynku bo niczym nie zabezpieczony tylko obietnicą polityka. Państwa nie da
    się zlicytować jak fabrykę czy pojedynczego gostka. Na biednych nie trafiło.
    Ale mi ich nie szkoda. Czym dłużej to będą ciągnąć tym więcej zapłacą. Dług
    Grecji ciągle rośnie. Rośnie. Powtórzę. Nie maleje tylko rośnie. Czyli Grecy
    muszą zbilansować budżet potem wypracować nadwyżkę i zechcieć tę nadwyżkę
    przeznaczyć na spłaty. Ja takiej wyobraźni nie mam. Nawet gdyby do tego
    doszło to już mam 150 lat i sprawa mnie nie dotyczy. Ale socjalizm już tak
    ma. Trzeźwieje się zawsze w gównie po nos.