  • Data: 2002-07-15 13:09:11
    Temat: Re: Podpis elektroniczny a prawo wekslowe
    Od: "Stefan" <stefanUSUNTO@ito_tez.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aguh4j$nkk$1@news.onet.pl...

    > "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> wrote in message
    >
    > Nie w tym kłopot. Założmy , że serwer do znakowania numeruje dokumenty lub
    > jest wolny i podpisuje tylko 1 dokument na godzine. Wiec dwóch jednakowych
    > weksli nie bedzie nigdy.
    > Ale co ma zabezpieczyc tych bednych, którym ja wreczam TA SAMA kopie po
    > kolei.
    > Chyba , że jednak to będzie dokument imienny i niemożliwy do odstąpienia.
    > Przy takich założeniach z kolei nie widze kłpotów.
    Można to zralizować inaczej. Urzędy Certyfikujące (lub inne) udostępniać
    powinny usługę pośrednictwa w wymianie weksli - każda wymiana to dopisana
    osoba nowego właściciela wraz z czasem transakcji. To już co prawda bardziej
    będzie przypominać giełdę, ale co efekt będzie ten sam. W ten sposób
    zamieniać będzie można postać elektroniczną na papierową i w drugą stronę.