  • Data: 2002-07-15 17:32:57
    Temat: Re: Podpis elektroniczny a prawo wekslowe
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Michal Kukula" <m...@a...net.pl> wrote in message
    news:2215F8DAFC95D511837D00C04F82416E01F22E0F@inf2.r
    zeszow.tpsa.pl...

    > Weksel wypelniony jest imienny. (Sa i in blanco, ale to inna historia)
    > Odstepujac go, trzeba zrobic tak zwany indos, tzn. napisac na wekslu:
    > "Ustepuje na rzecz Piotra Kowalskiego. Jan Nowicki"
    > Innymi slowy - da sie.
    > :-)

    W tym układzie niby się zgadza. Z tym ze dla mnie nie do końca jest jasny
    status dokumentu popisanego. Tej "rylcem na kamieniu" wedle własnego
    pomysłu.
    Poki co na swiecie jest kilka inicjatyw opracowania standardu dokumentów
    podpisanych cyfrowo (zwykle bazując na XML), niektóre funkcjonują (jak OFX)
    niektóre są w fazie opracowania (e-Faktura). A co jest jesli ja sporzadze
    inny, niezgodny ze standardem dokument, ale zgrubsza (albo raczej dosłownie)
    odpowiadający wymaganiom stawianym przez prawo o podpisie cyfrowym. Sprawa
    tego weksla jest znakomitym przykładem.

    Vizvary