eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPodpis elektroniczny na karcie bankomatowej?Re: Podpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
  • Data: 2008-02-13 20:25:50
    Temat: Re: Podpis elektroniczny na karcie bankomatowej?
    Od: kravietz <p...@n...hush.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 9 Lut, 14:39, Marek Gutkowski <t...@w...not.work> wrote:

    > * Od maja 2008 będzie można wysłać podpisane dokumenty do urzędów drogą
    > elektroniczną (już można to robić w ZUS, abstrahując od Płatnika!). Będą
    > one traktowane tak samo jak złożone przez dziennik podawczy. Np.
    > wyrejestrowanie samochodu nie będzie już wymagało wizyty w urzędzie/na
    > poczcie. Dostaniemy w odpowiedzi potwierdzenie przyjęcia dokumentu (UPO).

    Pod warunkiem że faktycznie urzędy takie skrzynki uruchomią do maja.
    Biorąc pod uwagę nerwowe ruchy w różnych projektach, które mają to
    zapewnić oraz obcięcie przez rząd funduszy kluczowych maj wcale nie
    jest pewny.

    > * Systemy ebankingowe mogą zostać jednym ruchem rozbudowane o możliwość
    > zawierania dodatkowych umów i aneksów na odległość. Dobrym przykładem
    > mogą być np. niewielkie kredyty nie wymagające od banku weryfikacji
    > zdolności kredytowej ponad informacje, które już posiada (średnie saldo,
    > obroty na rachunku)

    Ale to można robić od 2002 roku. Najbardziej zaawansowana forma
    wykorzystania podpisu kwalifikowanego na jaką się zdecydowały firmy to
    logowanie (Nordea, BPH) czy przystąpienie do funduszu emerytalnego
    (AIG).

    > * Dzięki eFakturom będziemy mogli - prawdopodobnie jeszcze w 2008 -
    > oglądać swoje faktury (za prąd, telefon, wodę) w swoim systemie
    > ebankingowym, mając pewność, że wystawił je ten podmiot co trzeba.

    Ale to można robić od 2005 roku. Tymczasem od 2007 roku korzystało z
    nich 5% przedsiębiorstw, głównie dużych.

    > * I wreszcie - dzięki podpisowi elektronicznemu transakcje w Internecie
    > mogą stać się dużo bardziej bezpieczne. Strony mogą podpisać umowę na
    > odległość.

    Ale to można robić od 2002 roku. Dlaczego coś by się miało zmienić
    akurat w 2008 roku? Bo centrom się wydaje że 200 tys. firm w końcu
    udało się zmusić ustawą do zakupu certyfikatów kwalifikowanych?
    Niedoczekanie - 70% klientów centrów stanowią obecnie biura
    rachunkowe, które będą składać deklaracje do ZUS za swoich klientów.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1