    From: "Grzexs" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podpis posiadacza karty
    Date: Fri, 25 Apr 2003 10:40:59 +0200

    > nie
    > >

    > Podpis to podpis, czyli zwyczajowo to co uzywasz do podpisywania się
    pod
    > dokumentami.
    > Może to być nawet parafka.
    > Czytelny podpis: to imię i nazwisko napisane twoim charakterem
    pisma.

    > Ja też mam podpis jak pismo techniczne, ale nikt mi z tego powodu
    nie
    > odmówił przyjęcia karty.
    > Wniosek: wybierz sobie jakiś chiński znaczek, naucz się kaligrafować
    i wtedy
> [...]

    Ciekawe... Mnie zdarzyło się coś wręcz odwrotnego. W pewnym
    supermarkecie pani przy kasie stwierdziła, że... uwaga!... podpis na
    karcie ma się nijak do wytłoczonego na karcie nazwiska! "Na karcie
    jest Iksiński, a z podpisu tego nie można wywnioskować". Jednakże po
    moim gromkim wybuchu śmiechu oraz po prośbie, aby wskazała mi
    jakikolwiek przepis, który nakazuje, aby podpis był podobny do
    wytłoczonego na karcie nazwiska zrozumiała, że jednak zagalopowała się
    nieco. Trochę ją może usprawiedliwia fakt, że to był pierwszy dzień
    działalności tego sklepu, a ja byłem pierwszym klientem płacącym
    kartą. A i tak miałem ubaw, bo aż trzy osoby były zaangażowane w to
    moje płacenie i trwało to z 10 minut - kasjerka dała sobie spokój po
    tym jak - zgodnie zresztą z moją sugestią - sprawdziła wszystkie osiem
    możliwości przeciągnięcia karty przez czytnik (jestem sadystą?!) i nic
    nie osiągnęła. Zawołała tą panią "mądrą" od podpisów i też nic -
    pewnie nie ta tez nie wiedziała co robić i czepiła się, by zyskać na
    czasie. Dopiero trzecia odkryła, że kasjerka zamiast klawisza "karta
    kredytowa" wcisnęła "karta klienta" na "kombajnie kasowym". Dalej
    poszło już łatwo, ale co sie ubawiłem za 8.88, to moje!

    Grzexs