    From: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podróż po Europie Zachodniej - jakie karty płatnicze?
    Date: Sun, 01 May 2011 14:47:51 +0200

    > A może jeszcze jakaś dodatkowa Maestro? Jeszcze parę lat temu (tak ze 3
    > do 5) informowano (także tu, na pl.biznes.banki), że w Niemczech
    > popularniejsze są karty systemu MasterCard / Meastro i że generalnie
    > punktów akceptujących płatności kartami systemu VISA (czy np. automatów
    > biletowych obsługujących karty V) jest mniej. Nadal tak jest? Bo
    > pomyślałem, że na podróż mógłbym sobie ING-owską Maestro przedpłaconą
    > wyrobić.

    Dalej jest tak samo. Ale mnie nie udało się nawet zapłacić polskim
    Mastercardem. Bankomaty zachowują się różnie, nie odkryłem żadnej
    reguły, raz płacą, raz nie, jedna wielka loteria. Jak już znajdziesz
    bankomat akceptujący Visę, to raczej wypłaci.

    Niestety - Niemcy preferują swoją GeldKartę i jakić EC na każdym kroku.

    --
    Grzexs