  • Data: 2012-02-21 16:27:40
    Temat: Re: Podwyższenie wieku emerytalnego
    Od: Mroziu <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-02-21 17:04, Maciej Bojko wrote:

    > Bo oczywiście wysokość i okres pobierania składek, wysokość i okres
    > wypłacania świadczeń nie mają najmniejszego wpływu na wysokość
    > zadłużenia, ergo na rozmiar obciążenia tychże przyszłych pokoleń.
    > Wszystkie liczby ujemne są sobie równe.

    Nominalnie liczby nie są równe, więc oczywiście zdefiniowana składka
    jest trochę lepsza niż procentowo od ostatniej wypłaty, i oczywiście, że
    nie mają, bo wielokrotnie przekraczają możliwości spłaty tego zadłużenie
    przez przyszłe pokolenia.

    Co za różnica czy będę komuś wisiał 2mln PLN czy 1mln PLN jak zarabiam
    1k PLN miesięcznie i można ze mnie zedrzeć powiedzmy połowę. Szans na
    spłatę zarówno jednego jak i drugiego długu nie mam żadnych.

    Emerytury aktualnego pokolenia powinny być finansowane z prywatyzacji +
    trochę z podatków, a aktualni pracujący powinni odkładać całość składek
    na boku. Wtedy to miało by sens. Ale ponieważ kasa z prywatyzacji się
    rozpłynęła, aktualny system niczym nie różni się od poprzedniego. I tak
    jest kompletnie niewypłacalny.

    Mroziu