  • Data: 2012-02-22 08:00:07
    Temat: Re: Podwyższenie wieku emerytalnego
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie ma również uzasadnienia nakazowe wydłużanie wieku emerytalnego, wręcz
    > odwrotnie należy ZNIEŚĆ CAŁKOWICIE WIEK EMERYTALNY. Niech każdy idzie na
    > emeryturę kiedy chce (zgodnie z zasadą wolny człowiek w wolnym kraju).
    > Oczywiście należy:
    > - znieść najniższą emeryturę
    > - wprowadzić zakaz podejmowania pracy i/lub prowadzenia działalności
    > gospodarczej po przejściu na emeryturę (niestety zakaz ze względu na
    > trudną sytuację finansów państwa, który po jej poprawie powinien być
    > cofnięty).
> [...]

    Panowie, panowie trochę nam uciekł główny sugerowany wątek dyskusji, choć
    dotychczasowe wypowiedzi są bardzo zasadne.

    Mnie głównie chodziło o potwierdzenie lub zaprzeczenie braku sensu
    podwyższania wieku emerytalnego do 67 lat na podstawie bardzo wątpliwych
    prognoz podawanych w TV nie tylko przez Tuska jako fakt, dowód rzeczowy.
    W 100% wiadomo że ludzi którzy odejdą na emeryturę w latach 2040-2050 (czyli
    wyż lat 80-tych) zastąpią osoby które urodzą się w latach 2020-2030 i gdy
    będzie ich za mało to bezrobotne osoby urodzone wcześniej, wszystkie inne
    "fakty" to tylko wróżenie z fusów. Może zamiast idiotycznej "reformy", to
    miejsca pracy, żłobki, przedszkola, ulgi prorodzinne i w sumie urodzi się
    więcej dzieci w 2020-2030 niż ludzi którzy odejdą na emeryture w latach
    2040-2050?

    I drugi ważny wątek to ponieważ mamy kapitałowy system emerytur to jedyna
    sensowna reforma to ZNIESIENIE WIEKU EMERYTALNEGO, jako przeżytku minionego
    systemu (który niestety funkcjonuje w olbrzymiej większości krajów UE i
    którego zmiany do 67 lat domagają się ponadnarodowe instytucje finansowe).

    Dlatego jeżeli macie panowie trochę chęci i chwilę czasu prosiłbym o
    wypowiedzi na temat tych dwóch konkretnych wątków.

    pozdr