    From: Tomasz Nowicki <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polbank-chamstwo z kredytami...
    Date: Thu, 26 Mar 2009 15:06:22 +0100

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 12:03:52 +0100, Ochódzki napisał(a):

    > Wszystko co piszesz to prawda tylko chodzi o sposób podejścia do tematu.
    > Celem działania Polbanku jest ewidentnie wyduszenie z klientów wyższej
    > marży. Pracownicy banku wręcz nie zakładają innego obrotu sytuacji i
    > gubią się jeśli ktoś pyta o możliwość wcześniejszej spłaty kredytu
    > tudzież dodatkowego zabezpieczenia.

    Bo to taka nasza kultura współpracy z klientem ;o)

    > Marża wg umowy jest stała i była częścią oferty/produktu który kupiłem w
    > Polbanku. Miała wpływ na decyzję którą podjąłem wybierając ten produkt.
    > Co więcej Polbank wymusza na klientach podpisanie dobrowolnej _prośby_
    > skierowanej do banku o podniesienie marży. Tak jak by ktoś sprzedał mi

    W tej sytuacji pozostaje skorzystanie z praw konsumenckich, jak
    przypuszczam. A poza tym, skoro wniosek jest dobrowolny, to nie musisz go
    składać - w zamian zaproponuj bankowi inne rozwiązanie. Koniecznie na
    piśmie.

    > Kurs franka za rok być może spadnie a obniżenie marży będzie już defacto
    > niemożliwe.

    Właśnie dlatego nie wyrażałbym zgody na takie rozwiązanie.

    > Ja z chęcią zgodziłbym się np na dodatkowe ubezpieczenie kredytu np na
    > okres jednego roku a po roku spotkanie w celu dalszego umówienia
    > sytuacji. I to jest uczciwe podejście do tematu bo wiem za co płacę.

    Oczywiście - i jeśli bank uczciwie traktuje klientów, to przystanie na
    takie rozwiązanie.

    > Wszelkie gadki typu "bank musi zarabiać" pachną bazarowo-cwaniackim
    > podejściem do prowadzenia interesów i na dłuższą metę są odbiją się
    > niekorzystnie na baku bo wydojeni klienci nie wrócą, wycofają depozyty i
    > narobią bankowi smrodu.

    Menedżerom banku to zwisa, bo wtedy będą już zapewne pracować gdzieś
    indziej.

    Zawsze warto jednak rozważyć refinansowanie kredytu - sprawdzić dostępność,
    policzyć koszty itd. I jeśli okaże się, że z kredytu z ratą 3000/20 lat
    można zrobić 2000/30 lat, to wejść w to, a potem spłacić przed czasem.
    Tyle, że problemem nie do przejścia może być nadal zabezpieczenie.

    T.