  • Data: 2007-10-10 19:11:16
    Temat: Re: Polecenie zaplaty w PEKAO SA
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info> szukaj wiadomości tego autora

    kjvirtual pisze:

    > odbiorca i jego bank sie zgodza, to oddadza pieniadze, a ja nie mam prawa do
    > zadnego anulowania. A chyba mam prawo do 30 dni od wykonania polecenia zaplaty
    > na anulowanie i zwrot srodkow na konto? Czy tylko PEKAO mnie robi w durnia?

    Ustawa Prawo Bankowe.

    Art. 63d
    6. Dłużnik może odwołać pojedyncze polecenie zapłaty, w banku
    prowadzącym jego
    rachunek, w terminie:
    1) 30 dni kalendarzowych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego
    - w przypadku
    gdy dłużnikiem jest osoba fizyczna niewykonująca działalności gospodarczej,
    2) 5 dni roboczych od dnia dokonania obciążenia rachunku bankowego - w
    przypadku
    pozostałych dłużników.
    7. Odwołanie polecenia zapłaty przez dłużnika zobowiązuje bank dłużnika do
    natychmiastowego uznania rachunku bankowego dłużnika kwotą odwołanego
    polecenia zapłaty.
    Uznanie rachunku dłużnika następuje z datą złożenia odwołania polecenia
    zapłaty, z
    obowiązkiem naliczenia - od dnia obciążenia rachunku dłużnika kwotą
    odwołanego polecenia
    zapłaty - odsetek należnych dłużnikowi z tytułu oprocentowania rachunku
    bankowego.