    From: "Szymon" <x...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Polityka limitowa Citibanku c.d.
    Date: Fri, 19 Dec 2008 15:41:06 +0100

    > Inne banki nie mają z tym problemu. Mi to w zasadzie wszystko jedno, po
    > prostu używam innych kart (a ostatnio w ramach odwyku, używam prawie
    > wyłącznie gotówki).

    No i na szczęście każdy z nas ma wybór.

    > No i co z tego ? Wiesz, że w innych zawodach ma to jeszcze większe
    > znaczenie ?

    Ano to z tego, iż pracując w międzynarodowym koncernie możesz być skazany, a
    będąc policjantem nie. W wieku 30 lat masz w pierwszym wypadku umowę
    gwarantującą Ci zatrudnienie przez 3 miesiące, a w drugim ok. 20 lat.
    Wreszcie szanse na to, iż zostanie zlikwidowana policja są niewielkie, w
    przeciwieństwie do 600-osobowego koncernu (toż to przeciętna szkoła ma
    więcej uczniów). To naprawdę nie jest trudne do zrozumienia.

    > O jakiej stabilności zatrudnienia znowu bredzisz (sory za takie
    > określenie, ale w tym przypadku to jest argument naprawdę bezsensu) ?

    patrz wyżej. Po 6 latach pracy nauczyciel jest zatrudniony na podstawie
    ministerialnego mianowania i nie można go zwolnić. Ma gwarantowaną pracę
    przez kolejne 24 lata. Zatem bank nie musi się obawiać, iż nie będzie miał z
    czego ściągać, gdyby coś...

    > Wiesz jak wygląda praca w tzw. wolnym zawodzie ? Zrozum, praca w
    > państwowej "firmie" tym bardziej bez możliwości przekwalifikowania się (co
    > poza pracą w ochronie może robić policjant?) za marne pieniądze to nie
    > jest gwarancja sukcesu.

    Powiedz to bankom.
    Policjant może pracować przez 30 lat w swoim zawodzie, potem wziąć całkiem
    solidną odprawę i mieć całkiem przyjemną emeryturę. Nie wiem jak jest teraz,
    ale kiedyś po szkole oficerskiej miałeś OBOWIĄZEK pracy przez 12 lat w
    wojsku lub zwrot kosztów kształcenia.

    > To wynika po prostu z pazerności banku, który patrzy wyłącznie na ilość, a
    > nie na jakość klientów. Oczywiście można wydać milion kart pracownikom
    > sieci Biedronka i w statystyce wygląda to pięknie ale co z tego ?

    Wiesz już, jak banki traktują pracowników międzynarodowych koncernów, a
    akurat Biedronka jest jednym z nich, więc to przykład lepiej pasujący do
    Twojej sytuacji niż nauczyciela/policjanta. Apropos międzynarodowa Hypernova
    zatrudniając kilka tysięcy osób pewnego dnia znikła z PL i już. Tymczasem w
    przypadku likwidacji jednostki/szkoły, sztab/kuratorium jest ZOBOWIĄZANE
    znaleźć zatrudnienie żołnierzom zawodowym/nauczycielom. Czujesz różnicę, czy
    dalej nic?

    > Prawdę mówiąc to nadal tego nie rozumiem, a Twoje bełkotliwe wyjaśnienia
    > nie dosyć, że są oderwane od rzeczywistości to do tego są całkowicie
    > bezsensu.

    No to ja już łatwiej nie potrafię tego wyjaśnić. Przykro mi.