  • Data: 2013-09-07 21:41:27
    Temat: Re: Polska język. Re: Polisy, lokaty - ku przestrodze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 07 Sep 2013 13:37:47 +0200, sqlwiel napisał(a):
> [...]

    skoro skrot, to FIAT :-)

    gwoli scislosci to moze byc wiecej :-)

    Hm,

    "USTAWA z dnia 6 kwietnia 1990 r.o Policji
    Rozdział 1
    Przepisy ogólne
    Art. 1. 1. Tworzy się Policję jako umundurowaną i uzbrojoną formację
    służącą społeczeństwu i przeznaczoną do ochrony bezpieczeństwa ludzi
    oraz do utrzymywania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
    1a. Nazwa ,,Policja" przysługuje wyłącznie formacji, o której mowa w
    ust. 1.
    2. Do podstawowych zadań Policji należą: [...]"

    itd, wszystko wielka litera :-)

    A list gonczy wystawila KPP w Pucku.

    Do szkół podstawowych chyba, bo jak do jednej konkretnej ...

    > Pokornie przyznaję rację :)

    Ortografia ? Wszystko trudne. Gramatyka, koncowki.

> [...]
    > samochodów:
    > Nazwy firm, marek i typów wyrobów przemysłowych pisze się wielką literą,
    > nazwy samych tych wyrobów zaś jako nazwy pospolite - małą.
    >
    > W praktyce zasady te stosuje się następująco:
    >
    > 1. Jeśli słowo typu ,,Ford/ford" poprzedzone jest wyrazem, który wskazuje
    > na to, że mamy do czynienia z nazwą marki czy firmy - piszemy je wielką
    > literą, np. Jechał samochodem marki Lublin, Pracował w Fordzie.
    >
    > 2. Jeśli słowo typu ,,Ford/ford" występuje jako nazwa wyrobu - pisze się
    > je małą literą, np. Jechał fordem, Kupił lublina.

    A ten "typ wyrobow przemyslowych" to co ?
    Mondeo, Ford czy Samochod Osobowy ?

    J.