    From: "viper" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Pomożecie ?
    Date: Thu, 25 Feb 2010 12:09:26 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > zyskuje? Komu konkurencyjność wzrasta, a komu spada? Czy to źle, że są
    > premiowane gospodarki i obszary lepiej zarządzane? Oczywiście ślumy i
    > obsarńce na tym tracą. To dobrze czy źle?

    totus, to wszystko co piszesz byłoby piękne, gdyby nie jeden szkopuł... a
    mianowicie zbiorowa odpowiedzialnośc... banki eurpejskie mają kosmiczne w
    stosunku do naszych banków wskaźniki... bankructwo takiego banku to jest rzecz
    niewyobrażalna... niewyobrażalna, a więc nie można do tego dopuścic... i jak
    taki bank czy kraj stanie na progu bankructwa, to oczywistą oczywistością jak
    mawiał klasyk jest to, że trzeba na takiego biedaka zrobic zrzutkę... ja myślę
    że takich trupów w szafie jest całą masa... i nie można dla jakiś niewątpliwych
    korzyści jakie daje wspólna waluta podejmowac tak dużego ryzyka... ja naprawdę
    nie mam najmniejszej ochoty na to, by upadek na przykład Commerzbaku stał się
    sprawą polską... jesteśmy najlepszym krajem w europie gdy chodzi o poziom
    zadłużenia i poziom bezpieczeństwa banków... i niech tak zostanie...