  • Data: 2014-01-29 19:38:18
    Temat: Re: Portugalia
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 29 Jan 2014 03:30:42 -0800 (PST), tyna napisał(a):

    > Ja jestem tą studentką, której temat został tutaj poruszony. :)
    > Właściwie to całe stypendium wpłynęło już na moje konto (PKO BP)w złotych.
    > Zastanawiałam się czy lepiej jest założyć sobie przed wyjazdem jakieś
    nowe-korzystniejsze konto w innym banku i przelać na nie całe stypendium czy bardziej
    będzie się opłacało założyć coś na miejscu.
    > Jestem zielona w temacie bankowości :)

    Całe stypendium? Za cały okres?
    Chyba nie?
    Moja Córka co miesiąc dostawała kasę na konto w austriackim banku, w
    miejscowej walucie (wówczas chyba jeszcze w szylingach).
    Pieniądze, konkretnie euro, będą Ci potrzebne na miejscu, na opłacenie
    kosztów pobytu (akademik, wyżywienie i wiele innych spraw) i dlatego
    konto w miejscowym banku będzie konieczne.
    Najważniejsze, to nie dopuścić, żeby jakikolwiek bank dokonywał
    przewalutowania Twoich pieniędzy na euro, bo stracisz przy tym co
    najmniej 6% środków.
    Musisz się dowiedzieć, kto w następnych miesiącach będzie płacił Ci to
    stypendium i w jakiej walucie, bo od tego zależy dalsza taktyka.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof