  • 1. Data: 2014-01-24 21:04:54
    Temat: Portugalia
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    Znajoma studentka za 2 tygodnie rozpoczyna semestr w Portugalii. I zadała mi pytanie
    czy mam sobie zostawić PKO bp czy założyć inne, ale na to konto będzie szło
    stypendium. Nie umiałam jej poradzić. Mogę prosić o jakieś podpowiedzi?

    --
    Pozdrawiam :)
    JM

  • 2. Data: 2014-01-24 23:21:06
    Temat: Re: Portugalia
    Od: "Zdzichu Pi" <p...@c...com>

    a 3adna chociaz ? ;)

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 3. Data: 2014-01-25 01:01:08
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu piątek, 24 stycznia 2014 23:21:06 UTC+1 użytkownik Zdzichu Pi napisał:
    > a 3adna chociaz ? ;)

    Nie chociaż a z resztą ;p

  • 4. Data: 2014-01-25 03:48:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JaMyszka" f...@g...co

[...]

    Z Portugalii to chyba Mille jest.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2014-01-25 07:48:13
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-01-25 01:01, JaMyszka pisze:

    > Nie chociaż a z resztą ;p

    Nie z resztą, a zresztą. :P

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2014-01-25 09:43:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 12:04:54 -0800, JaMyszka napisał(a):

> [...]
    > zadała mi pytanie czy mam sobie zostawić PKO bp czy założyć inne, ale na
    > to konto będzie szło stypendium. Nie umiałam jej poradzić. Mogę prosić o

    Ja bym założył konto z kantorze Aliora w EUR oczywiście. Jedna wypłata w
    miesiącu jest darmowa, płacić tą kartą normalnie może a jak potrzeba to
    cześć EUR może zamienić w kantorze po bardzo dobrym kursie i przelać PLN
    do PKO BP.

    Xenocide

  • 7. Data: 2014-01-25 12:13:29
    Od: JaMyszka <f...@g...com>

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 07:48:13 UTC+1 użytkownik sqlwiel napisał:

    > Nie z resztą, a zresztą. :P

    Tyż prawda. Thx :)

    > Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

    --
    Ukłony :)

  • 8. Data: 2014-01-25 12:21:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Jan 2014 03:48:15 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    >: zostawić PKO bp czy założyć inne, ale na to konto
    >: będzie szło stypendium. Nie umiałam jej poradzić.

    Jak uczy doswiadczenie - to nic nie znaczy.
    Banki sie jakos slabo integruja ze swoimi filiami.

    Stypendium bedzie szlo z Polski ? Zasoby finansowe jakies ma (aby
    zaoszczedzic na ilosci i kosztach przelewow) ?

    Bo konto powinno chyba miec dobra karte kredytowa lub tanie przelewy
    za granice. Lub tanie konto walutowe.

    A tu jej chyba trzeba poradzic cos z karta prowadzona w EUR i
    dostepem do krajowych kantorow internetowych. I niech spojrzy na
    oferty bankow miejscowych - bo moze lepiej lokalne konto i lokalna
    karte.

    VISA zdaje sie ostatnio sie uparla i pobiera 3% za przewalutowanie
    niezaleznie od banku. Lepszy Mastercard ?
    Upowaznienie dla kogos z rodziny moze sie przydac, i do banku, i do
    telefonu.

    J.

  • 9. Data: 2014-01-26 22:22:43
    Od: Chris94 <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Fri, 24 Jan 2014 12:04:54 -0800 (PST), JaMyszka napisał(a):

> [...]
    stypendium. Nie umiałam jej poradzić. Mogę prosić o jakieś podpowiedzi?

    Zasadnicze pytanie:
    Kto będzie wypłacał to stypendium i w jakiej walucie?
    Moja córką miała ten sam problem gdy wyjeżdżała na studia do Wiednia
    (fakt, że to było kilkanaście lat temu), AFAIR w ramach programu
    Erazmus.
    Na miejscu okazało się, że stypendium wypłaca tamtejsza uczelnia w
    miejscowej walucie, a na rozpoczęcie roku akademickiego w hallu uczelni
    miejscowe banki urządziły stoiska, na których od ręki studentom
    zakładano konta na promocyjnych warunkach.
    Więc polskim bankiem niech sobie koleżanka głowy nie zawraca.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 10. Data: 2014-01-29 12:30:42
    Od: tyna <m...@g...com>

    pytanie czy mam sobie zostawić PKO bp czy założyć inne, ale na to konto będzie szło
    stypendium. Nie umiałam jej poradzić. Mogę prosić o jakieś podpowiedzi?

    Witam!
    Ja jestem tą studentką, której temat został tutaj poruszony. :)
    Właściwie to całe stypendium wpłynęło już na moje konto (PKO BP)w złotych.
    Zastanawiałam się czy lepiej jest założyć sobie przed wyjazdem jakieś
    nowe-korzystniejsze konto w innym banku i przelać na nie całe stypendium czy bardziej
    będzie się opłacało założyć coś na miejscu.
    Jestem zielona w temacie bankowości :)

    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!