eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPotwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...Re: Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Filip <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Potwierdzanie telefoniczne transakcji kartowej przez bank...
    Date: Mon, 28 Sep 2009 00:30:51 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <h9op2u$51p$1@inews.gazeta.pl>
    References: <h9nnb5$s5e$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: evdo-78-30-89-208.subscribers.sferia.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1254090655 5177 78.30.89.208 (27 Sep 2009 22:30:55 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Sep 2009 22:30:55 +0000 (UTC)
    X-User: filip6198
    In-Reply-To: <h9nnb5$s5e$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:503302
    [ ukryj nagłówki ]

    Michal pisze:
    > Jak to wygląda w praktyce?
    >
    > Korzystałem z kilku kart (głównie kredytowych), w PL i zagranicą. Różne
    > kwoty, różne transakcje. Niestety nigdy nie było mi dane sprawdzić, jak
    > tego typu potwierdzanie wygląda.
    >
    > Konkretnie mnie interesuje to, czy:
    > - transakcja "przechodzi" normalnie natomiast po minucie jest telefon (i
    > jeśli np nie potwierdzę tego, że dokonuję zakupu, to w jaki sposób bank
    > cofnie autoryzację?)
    > - POS wyświetla komunikaty o oczekiwaniu na potwierdzenie lub o
    > telefonicznej autoryzacji jakiegoś typu?
    > - Co, jeśli taki Citiphone czy inne infolinię się do mnie nie dodzwonią
    > (parę osób pisało tutaj, że np Alior blokuje karty w takim wypadku)?
    trudnieniem.
    >
    >
    Było już kilka razy na grupie, ale z moich doświadczeń:
    -Multi jeśli transakcja jest nietypowa (płaciłem kartą debetową 15k w
    Castoramie) to transkacja przeszła, ale nie zdążyłem jeszcze odjechać z
    wózkiem od kasy i był telefon z banku - czas reakcji poniżej 30 sek.
    - citi - przy wyjazdach zagranicznych zdarza się odmowa. Należy wtedy
    zadzwonić do banku i powiedzieć, że naprawdę się jest daleko i
    odblokowują kartę, co polega na zawieszeniu reguł stworzonych dla danej
    karty na 72 godziny.
    - diners. Ci to zazwyczaj dzwonią jak już wrócę do .pl, z grzecznym
    pytaniem, czy te np. 17 transakcji w miniony weekend na innej półkuli to
    naprawdę ja przeprowadziłem. Generalnie to mam wrażenie, że w DC w nocy
    nikogo nie ma, bo jak potrzebowałem zastrzec kartę, to osoba do której
    się dodzwoniłem twierdziła, że poza zastrzeżeniem karty to ona nic nie
    może i jestem prawie przekonany, że dodzwoniłem się do takiej osoby do
    jej prywatnego domu. Ale za to reklamacje rozpatrują wzorcowo.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1