eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPowolne mbanku konanie...Re: Powolne mbanku konanie...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!news.nask.pl!news-stoc.te
    lia.net!news-stoa.telia.net!telia.net!news.tele.dk!news.tele.dk!small.news.tele
    .dk!news-out.cwix.com!newsfeed.cwix.com!nsnmpen1-lo.nuria.telefonica-data.net!n
    snmrro2-lo.nuria.telefonica-data.net!not-for-mail
    From: devnull <d...@n...net>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Powolne mbanku konanie...
    Date: Fri, 06 Feb 2004 00:37:31 +0100
    Organization: -
    Lines: 54
    Message-ID: <f...@4...com>
    References: <0...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 1.red-80-39-175.pooles.rima-tde.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nsnmrro2-gest.nuria.telefonica-data.net 1076024252 10362 80.39.175.1 (5 Feb
    2004 23:37:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...nuria.telefonica-data.net
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Feb 2004 23:37:32 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:283442
    [ ukryj nagłówki ]

    http://www.mbank.com.pl/wiecej/artykuly/030807r.html

    Rzeczpospolita
    2003-08-07

    mBank ma być pierwszy

    Banki internetowe Rentowność po ponad trzech latach działalności

    Na 2004 rok działające na naszym rynku banki internetowe zaplanowały
    osiągnięcie zysków. Najszybciej próg rentowności (break-evenpoint) osiągnie
    najstarszy na naszym rynku mBank. Określenie banki internetowe dla instytucji
    finansowych, które prowadzą swoją działalność drogą wirtualną, przestaje powoli
    być prawdziwe. Z wielu badań przeprowadzanych przez banki wynika, że wciąż dla
    wielu osób elementem decydującym o wyborze danej instytucji jest sieć placówek.
    Do niedawna dostęp do konta Inteligo możliwy był jedynie przez Internet. Od
    kiedy właścicielem tego rachunku jest PKO BP, taki rachunek można otworzyć w
    placówce banku oraz dokonywać tam wpłat. Z kolei w przypadku mBanku zaczynają
    powstawać centra doradztwa. Obok telefonów i bankomatów są w nich także
    pracownicy. Wciąż wyłącznie elektronicznymi kanałami (czyli za pośrednictwem
    Internetu, telefonu czy bankomatu) można korzystać z usług Volkswagen Bank
    direct.
    Czas na zyski
    - Inwestycje niezbędne do uruchomienia Volkswagen Bank direct zamknęły się w
    kwocie kilku milionów złotych - poinformował "Rz" Ireneusz Wojciechowski,
    dyrektor Departamentu Obsługi Bezpośredniej w tym banku. BRE Bank przeznaczył
    50 mln USD na inwestycje w detal, czyli stworzenie od podstaw mBanku i
    MultiBanku. Trzy banki "internetowe" rozpoczęły działalność w różnych momentach
    w okresie od końca listopada 2000 r. do maja 2001 r. Wszystkie zaplanowały
    osiągnięcie progu rentowności po około trzech latach funkcjonowania.
    Najwcześniej stanie się to w mBanku - już na przełomie 2003 i 2004 roku, gdyż
    właśnie ta instytucja pierwsza rozpoczęła sprzedaż na rynku. Najmniej
    precyzyjny w określeniu dokładnej daty jest Volkswagen Bank direct, który
    zaplanował, że jego działalność stanie się zyskowna w 2004 roku. - Osiągnięcie
    wyniku zależy od zaplanowanej liczby klientów i wolumenu zdeponowanych środków
    - twierdzi Wojciechowski. Wynik należącego do PKO BP Inteligo zależy od
    sprzedaży i utrzymania dyscypliny kosztowej. - Jak najbardziej osiągalne jest
    to, że przedsięwzięcie Inteligo zacznie przynosić zyski w kwietniu 2004. W
    pierwszym półroczu 2003 spółka Inteligo Financial Services osiągnęła wynik
    finansowy o 5,1 proc. wyższy od planowanego - twierdzi rzecznik prasowy PKO BP
    Marek Kłuciński.
    Konieczne nakłady
    Internet wciąż nie jest najpopularniejszym kanałem dostępu do usług i produktów
    bankowych. Jak wynika ze statystyk, dostęp do kont osobistych tą drogą ma już
    niemal 2 mln klientów banków, ale niewielu z tego korzysta. Ocenia się, że nie
    więcej niż kilkaset tysięcy. Dlatego banki starają się wszelkimi sposobami
    zachęcać do swoich usług. Wiąże się to ze znaczącymi nakładami na promocję i
    marketing. - Poza bieżącą działalnością przewidujemy w ciągu najbliższych 12
    miesięcy dodatkowe nakłady na modernizację systemów informatycznych i
    telekomunikacyjnych, na bezpieczeństwo oraz zmiany stron internetowych - mówi
    Wojciechowski z Volkswagen Bank direct. mBank planuje najwięcej pieniędzy wydać
    na zapewnienie odpowiedniego poziomu jakości produktów i usług, funkcjonalności
    i bezpieczeństwa korzystania z banku.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1