  • Data: 2010-12-13 22:55:58
    Temat: Re: Pożyczka - jak się zabezpieczyć, co z podatkami?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-13 23:47, george pisze:

    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Tak jest.
    > Jeśli to jest Jan Kowalski to moze .. 2-5% jak ostatnio pytałem.

    Jeśli to Jan Kowalski, to w ogóle bank tego nie weźmie, ponieważ weksel
    musi pochodzić z obrotu handlowego.

    Nie ma to jednak większego znaczenia. W pożyczaniu sobie pieniędzy nie
    ma nic złego i dobrze jest, jeśli robią to ufający sobie koledzy. To
    jakiś straszny zabobon, że kredyt się bierze tylko z banku, a nie od
    rodziny czy znajomych (a może Ty jesteś bankowcem, hę? ;) )

    Odpowiednie zabezpieczenie pożyczki powoduje to, że nie tracimy
    przyjaciela. Jeśli pożyczymy na gębę, to mamy ponad połowę szans, że
    stracimy znajomość. Weksel powoduje, że przyjacielowi nie opłaca się
    zrywać przyjaźni, bo i tak pieniądze odzyskamy.

    --
    Liwiusz