eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPraca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim banku podatek?Re: Praca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim banku podatek?
    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Praca za granica (nie UE, USA) - czy US moze pobrac z konta w polskim
    banku podatek?
    Date: Mon, 9 Oct 2006 20:15:22 -0500

    "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> wrote in message
    news:egeo7d$mqr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tyle, że podatek federalny wynosi 10%, a kwota wolna od podatku 3200
    > USD, czyli na nasze ok. 10 000 zł.
    > Przypominam, że u nas podstawowa stawka to 19%, a kwota wolna od podatku
    > to ok. 2800 zł. Fajnie, co?

    A w stanach oprócz podatku fedrealnego w wysokości nie 10% ale od 10% do
    16%, przy czym 10% to chyba tylko bezdomni płacą, bo dosyć szybko idzie w
    górę płąci się również podatek stanowy jakieś 6-9 % oraz jak ktoś ma pecha
    to jeszcze podatek lokalny, też kilka procent.

    No i ile ci razem wyszło tego podatku w USA? Bo mi znacznie więcej niż w
    Polsce.

    > Jeśli nie mają aktualnego ubezpieczenia zdrowotnego, to muszą za to
    > płacić i płacą.

    a to ma jakiś związek z wyjadem za granicę? Ubezpieczenie zdrowotne płacą
    wszyscy.
    Po za tym nie wiem czy zauważyłeś, że o ile mieszkają za granicą, to tam tez
    mają ubezpieczenie, które pokrywa koszty ewentualnego leczenia w Polsce,
    więc z tym płaceniem z własnej kieszeni to bym tak nie szarżował.

    > Jeśli mieszkają w Polsce, to płacą VAT i akcyzę za wszelkie zakupione
    > tutaj towary, a także podatki lokalne, więc jeśli istnieją w Polsce
    > jeszcze jakieś darmowe usługi, to im sie za to należą.

    Acha, a za granicą jak kupujesz coś w sklepie, to dostajesz za to jakieś
    darmowe usługi? Raczej nie.

    > Ja już nie wyjadę bo jestem na to za stary, ale 2 mln młodych już
    > wyjechało, a w przyszłym roku pewnie wyjedzie następne 2 mln, nawet bez
    > zachęcania z Twojej strony.

    I będą w kraju docelowym grzecznie płacić podatki, czasami nawet wyższe niż
    w Polsce, a jak zarobią coś w Polsce to dopiszą to do zeznania podatkowego,
    "bo tak trzeba".

    Rację przyznam ci tylko w jednym. to co zostaje po zapłaceniu 19% podatku w
    Polsce od 1000 zł i 28% od 5000 funtów w Anglii jest znacznie większą kwotą
    w Anglii.
    I nie o wysokość podatków tu chodzi a o bezwzględną wysokość zarobków od
    których te podatki się płaci.

    > Powiedz to tym, co wyjechali do GB, Irlandii lub USA.
    j.w.
    bezwzględny poziom kasy pozostającej w kieszeni jest większy, ale zapytaj
    ich o stawkę podatków jakie płacą i się zdziwisz.