    From: "Szymon" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Date: Mon, 29 Dec 2008 16:17:05 +0100

    > Roznica jest taka, ze kiedys grzebali w bagazach, a teraz, jesli na
    > XRayu niczego ciekawego nie widac, nikt tego nie robi. No, chyba ze
    > wracasz z Ameryki Poludniowej i jestes podobny do faceta z ogloszenia
    > ("wanted").

    Kiedyś było w ogóle ciekawiej, bo konfiskowano walutę powyżej limitu.
    Niemniej nadal trzeba wykazać źródło.

    > Zrozum ze problemem jest latwosc robienia skutecznych fraudow na
    > kartach bez chipa (skutecznych, tj. takich, za ktore placi np. klient,
    > i nic nie moze na to poradzic). Problemem nie jest to, ze potem za te
    > pieniadze mozna kupic to czy tamto, albo ze mozna je wyslac np. za
    > granice.

    No dobrze, ale póki kart jedynie chipowych nie będzie, a jak sam
    stwierdziłeś jeszcze długo nie będzie, kwestia chip lub jego brak nie ma
    znaczenia. I tak na karcie chipowej można zeskanować pasek.
    Skoro przestępcy wyciągają kasę z bankomatów to wnioskuję, iż działają one w
    oparciu o pasek.

    > Chip te problemy rozwiazuje, spychajac odpowiedzialnosc dalej - nie
    > odpowiada wystawca karty (a wiec takze klient), odpowiada ten, kto nie
    > uzyl chipa.

    Czyli bank, do którego należy sieć bankomatów?

    Wiekszy wskaznik fraudow i wszedzie beda czytniki kart
    > procesorowych (przynajmniej tam, gdzie moga byc, i gdzie fraudy sa
    > mozliwe).

    Zasadniczo większość dotyczy bankomatów. Sporadycznie punktów sprzedaży,
    choćby dlatego, iż dość łatwo wykryć sprawcę.

    > Mysle ze jak ktos juz jest za granica i jesli ma karty, i jesli tam
    > mozna tymi kartami placic, to dziwne byloby gdyby ich nie uzywal.

    przy kursach np. Citi, prowizjach za przewalutowanie, opłatach za
    zagraniczne bankomaty to ja bym się wcale tak bardzo nie dziwił.