eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią › Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [Prasowka] Rachunki bankowe okradzione tuż przed Wigilią
    Date: Mon, 29 Dec 2008 17:55:23 +0100

    "Szymon" <n...@o...pl> writes:

    > Kiedyś było w ogóle ciekawiej, bo konfiskowano walutę powyżej limitu.
    > Niemniej nadal trzeba wykazać źródło.

    Tyle ze to teoria. Teoretycznie zlodzieje nie powinni istniec.

    > No dobrze, ale póki kart jedynie chipowych nie będzie, a jak sam
    > stwierdziłeś jeszcze długo nie będzie, kwestia chip lub jego brak nie ma
    > znaczenia. I tak na karcie chipowej można zeskanować pasek.

    Nie, chip ma znaczenie.

    Klienta nie powinno obchodzic (i tak bedzie, a w niektorych miejscach
    jest), ze ktos mu zeskanuje jakis pasek. Transakcje z uzyciem paska -
    PIN czy nie PIN - to ryzyko akceptanta. Reklamacja -> chargeback ->
    klient nie placi.

    > Skoro przestępcy wyciągają kasę z bankomatów to wnioskuję, iż działają one w
    > oparciu o pasek.

    Tak jak terminale sklepowe, tak i bankomaty moga uzywac paska lub
    procesora.

    > Czyli bank, do którego należy sieć bankomatów?

    Otoz to.

    > Zasadniczo większość dotyczy bankomatów. Sporadycznie punktów sprzedaży,
    > choćby dlatego, iż dość łatwo wykryć sprawcę.

    Nie, to nie tak. Paski magnetyczne sa kopiowane czesto w "sklepach",
    tyle ze nie sa tam wykorzystywane (jesli da sie ich uzyc w
    bankomacie). Po prostu zlodzieje wola gotowke zamiast towaru.

    > przy kursach np. Citi, prowizjach za przewalutowanie, opłatach za
    > zagraniczne bankomaty to ja bym się wcale tak bardzo nie dziwił.

    Citi to wyjatek, normalne efektywne kursy sa czesto lepsze niz
    w kantorze. I dostepnosc za granica jakby nieco korzystniejsza.
    --
    Krzysztof Halasa