  • Data: 2003-02-13 11:51:42
    Temat: Re: Premia gwarancyjna - tylko do '90 ????
    Od: Ramol <r...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 6 Feb 2003 19:40:02 +0100, "milutka" <m...@o...pl> wrote:

    > kobieta w okienku udzielila
    >>
    >tak, to prawda. Zarządzenie to nie jest zależne od banku tylko od polityki
    >państwa. Taka była decyzja, i najwięcej skorzystali ci którzy założyli
    >książeczki w latach 70 , 80tych. Wtedy zazwyczaj wpłacało sie pełen wkład na
    >mieszkanie.
    >W dużym uogólnieniu dostałeś tyle premii ile metrów kwadratowych mogłeś
    >kupić za wkład przy wpłacie.

    >nalicza sie tylko odsetki.

    Faktycznie dosyć dziwne wyglądają te naliczenia... Ja mam podobną
    sytuację - za książeczkę na którą były dokonywane wpłaty bodajże od
    '84 do '89 naliczono mi premię gwarancyjną w wysokości... uwaga ...
    428PLN. Po prostu mało z krzesła przy tym okienku nie spadłem. Znając
    tabelę wartości m2 w danym kwartale i zasadę, że premia powinna z
    grubsza wynieść tyle ile mogłem kupić m2 w kwartale dokonywania
    poszczególnych wpłat, delikatnie można powiedzieć, że spodziewałem się
    zupełnie innej sumy...
    Nawet biorąc pod uwagę fakt, że jest to "druga" książeczka (pierwsza
    się skończyła) i w nowej mam tylko przepisanie sumy z poprzedniej i
    jeszcze dwie wpłaty, to zakładając skrajnie niekorzystne wyliczenie
    (kwota przepisana z poprzedniej) potraktowana jest jako pierwsza
    wpłata), to z tabeli wartości m2 wynika, że za tamte pieniądze mogłem
    kupić sobie 2-3m2... a to raczej będzie kwota bliższa 6-7 kPLN niż
    pięciu stówom. Żeby było trudniej dojść do tego w jaki sposób
    wyliczyli taką premię , to oczywiście babsztyl w okienku zapierał się,
    że napewno mają wszyskie stare książeczki i byłu one uwzględniane
    przy wyliczeniach. Mam jeszcze pójść zareklamować to wyliczenie, tak
    więc sytuacja może się zmienić, ale mina tego babska nie wróżyła zbyt
    dobrze...

    pzdr
    Tomek