-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "kashmiri" <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Przeczytane na Slashdocie
Date: Sat, 1 Mar 2008 19:04:49 -0000
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 123
Message-ID: <fqc9e4$ade$1@news.interia.pl>
References: <fq7hmk$ot3$1@inews.gazeta.pl> <fq7nfo$qmi$1@inews.gazeta.pl>
<fq93fe$v68$1@news.interia.pl> <fq96pe$pn0$3@inews.gazeta.pl>
<fq9oju$sln$1@news.interia.pl> <fq9p2p$lo9$3@inews.gazeta.pl>
<fq9qoq$vkg$1@news.interia.pl> <fqa4ju$lo9$7@inews.gazeta.pl>
<fqb9md$to3$1@news.interia.pl> <fqbqf4$jdi$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: cpc2-barn9-0-0-cust730.brnt.cable.ntl.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1204398340 10670 82.28.66.219 (1 Mar 2008 19:05:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 1 Mar 2008 19:05:40 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V12.0.1606
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 12.0.1606
Importance: Normal
X-Priority: 3
X-Authenticated-User: kaacper % interia+pl
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:439829
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
news:fqbqf4$jdi$1@inews.gazeta.pl...
> kashmiri wrote:
>>>
>>> Banku.
>>> Nie używam kart debetowych.
>>> Po prostu biorę następną kartę albo używam dalej w zależności od
>>> dostępnego limitu.
>>
>> W wypadku kart debetowych - Twoje. Większość kart w użyciu w UK to karty
>> debetowe.
>
>
> nie uzywam debetowych, idiota nie jestem.
>>>> a bank wcale nie musi uznać twojej reklamacji, jeżeli nie ma przesłanek
>>>> wskazujących na oszustwo.
>>>
>>> Zapis regulaminu jest prosty. Jeśli zgłaszam fraud w ciągu 2 dni, bank
>>> oddaje wszystkie pieniądze, jeśli po tym okresie a bank udowodni mi, że
>>> gdybym zgłosił wczesniej to poniósłby mniesze straty wówczas pokrywam
>>> kwotę 50 dolarów z własnej kieszeni resztę oni.
>>> Nie ma mowy o nieuznawaniu reklamacji.
>>> Żeby to zrobić prokurator musiałby mi udowodnić oszustwo.
>>
>> Nie zgłaszasz fraudu w ciągu dwóch dni, bo w UK karta rozlicza się 3 dni
>> robocze i dopiero wtedy widzisz obciążenie.
>
> 2 dni od momentu dowiedzenia się o fraudzie, czyli praktycznie 2 dni od
> otrzymania wyciągu.
Pokaż mi taki zapis w regulaminie dowolnego banku w UK.
Jedyny taki zapis znajdziesz w Banking Code, który zresztą jest stosowany
przez banki dobrowolnie. Ani prawo krajowe, ani umowa z klientem, ani
wewnętrzne regulaminy nie nakładają na bank żadnego obowiązku uznania
reklamacji.
>> Reklamację bank może uznać albo nie uznać jak woli, nic go nie zmusza
>> poza chęcią zdobycia klienta. Ale jeśli klient za dużo kosztuje, to na
>> nim nie zależy.
>
> Reklamację bank musi uznać, skoro tak zapisał w regulaminie.
Nie zapisał.
J.w.
>>>> Twoja deklaracja może coś zmieni za pierwszym razem, ale założę się, że
>>>> po 5 takiej reklamacji w miesiącu bank ci po prostu podziękuje za
>>>> współpracę.
>>>
>>> I wzajemnie. Banków jest sporo w okolicy.
>>> Jak narazie po 4 razach jakoś bank nie ma ochoty mi zamknąć karty.
>>
>> 4 razy w miesiącu? Gdzie ty robisz zakupy?!
>
> 4 razy w roku.
No comments.
>>>>>> jest nie do udowodnienia przez klienta:
>>>>>
>>>>> to nie klient ma cokolwiek udowadniac, tylko bank klientowi
>>>>> jeśli nie potrafi to problem banku.
>>>>
>>>> Nie.
>>>
>>> tak.
>>> problem klienta polega na tym, że wybrał zły bank jeśli tak nie jest.
>>
>> Bank nic nie udowadnia - po prostu nie uznaje reklamacji.
>> Potem możesz się procesować, proszę bardzo - autorzy raportu coś
>> wspominają o wielu toczących się procesach.
>
> zrozum, że są jeszcze inne banki niż ten jeden jedyny w twojej wsi.
Kłania się Londyn.
>>>>>> transakcja zostaje dokonana z użyciem kodu PIN, czyli dla banku to
>>>>>> właściciel karty dokonał tej transakcji.
>>>>>
>>>>> to należy zmienić bank, ja takiego zapisu w regulaminie nie mam.
>>>>
>>>> Czy Twój bank wydaje karty z mikroprocesorem? Bo to o nich mowa.
>>>
>>> pin i nieuznawanie reklamacji dotyczy również kart nieprocesorowych
>>> zapis w regulaminie tyczy się wszystkich kart, nie tylko z
>>> mikroprocesorem wiec to nie ma nic do rzeczy.
>>> Bank wydaje, ale nie mam i nie bede mial, bo z defimicji nie korzystam z
>>> kart z pinem.
>>
>> To dlatego masz 4 reklamacje na miesiąc?
>
>
> bo ktoś sobie permanentnie "pożyczał" numer mojej karty kredytowej.
> Nawet już wiem jak to się działo. Wpięli się w linię telefoniczną pewnej
> firmy lotniczej gdzie kupuję bilety.
Współczuję. Twierdzisz więc, że na tej podstawie wykonali transakcję z
użyciem twojego PIN-u? Dyskusja jest nt bezpieczeństwa terminali "chip and
pin". O transakcjach MO/TO/IO odsyłam do innego wątku.
>> Banki tylko stosują obowiązujące prawo i wdrażają standardy. Od zmian
>> jest inna instytucja.
>
> bzdura
Udowodnij.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- Dlaczego takie preferencje banków?
- Awaria BNP Paribas
- Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
Najnowsze wątki
- 2025-02-13 Wysokie ceny nieruchomości... ;)
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-01-23 Citi Handlowy promocja na kartę kredytową
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys