    From: Dannyboy <d...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przedplacone BZWBK
    Date: Fri, 26 Dec 2008 12:22:41 +0100

    v pisze:

    > Ot,
    > choćby składka emerytalna ZUS. Przecież to parapodatek - nie jest naszą
    > własnością, jest obowiązkowa i nie jest płacona na nasze potrzeby. Jest
    > to parapodatek płacony na rzecz wydatków państwa związanych z
    > utrzymaniem emerytów.

    na szczescie w coraz mniejszej czesci
    duza czesc skladki idzie juz do OFE w obecnych czasach

    > Spotkałem się z kilkoma wyliczeniami rzeczywistego poziomu podatków
    > statystycznego Polaka, oscylowały one od 70% do ponad 80%.

    przykladowo: jesli zarabiasz 3000 brutto,
    netto dostaniesz jakies 2250 PLN (25% podatków)
    jesli za wszystko bedziesz chcial kupic paliwo
    to bedziesz mogl kupic 661 litrow po 3,40 PLN
    z czego
    1100 PLN to bedzie akcyza
    500 PLN to bedzie VAT

    Faktyczny zakup to jakies 650 PLN - obciazenia podatkowe to 78 %

    ale, ale to byl skrajny przyklad.
    Produkty akcyzowe w portfelach wydatkow konsumentow *raczej* nie
    stanowia wiecej niz 25% portfela
    nie wszystkie wydatki rowniez sa objete pelnym vatem.

    --
    pozdrawiam | best regards | saludos
    Dan the Man