  • Data: 2008-11-08 22:59:11
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pod takim, że siła nabywcza moich dochodów spadnie.
    > Przeliczone na euro zostaną moje dochody i ceny jednocześnie - stracę ? zyskam ?

    1. nie wiemy jaki będzie kurs wymiany więc nie wiemy ile będziesz
    zarabiał w euro
    2. mam nadzieję, że rząd wprowadzi kontrolę cen tak jak to ma miejsce
    np. na Słowacji i nie będzie "efektu cappucino"
    3. ceny towarów importowanych ze strefy euro powinny spaść, ponieważ
    importerzy nie będą ponosić kosztów przewalutowania
    4. z drugiej strony możemy spodziewać się stopniowego wyrównywania cen
    (i zarobków) do tych w strefie euro - wszystko zależy od tego czy
    szybciej będziemy mieli "europejskie" ceny czy zarobki
    5. mam kredyt walutowy i spodziewam się, że znacznie mniejszych wahań
    kursu niż obecnie

    w każdym razie widzę więcej plusów niż minusów ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS