  • Data: 2008-11-10 16:08:27
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To że muszą je zamienić na złotówki. W kantorze/banku, czy gdziekolwiek.

    Aha :-)) Jest takie cos jak konto walutowe.
    A czy przecietny Kowalski gdy dostanie euro w reke to tez MUSI je zamienic
    czy nie? Pewnie na zasadzie analogii tez musi...

    > Przeczytaj w końcu tą ustawę.

    Nie rozumiesz nadal?

    > Ty mi pitolisz o relacjach klient <-> sklep, a ja mówię o kroku wyżej -
    > relacji sklep <-> hurtownik. Zatryb w końcu i przeczytaj ustawę o prawie
    > dewizowym.

    A co mnie, klienta i szarego zjadacza chleba interesuje krok wyzej??? Mnie
    interesuje czy strace czy zyskam, a nie ustawa, podatki, koncesje itp.
    Rozumiesz to? Skup sie... jesli cena paliwa bylaby po 5zl, jak przewidywano
    w te wakacje to mam gdzies czy wynika ona z kursu, ceny barylki, podatkow
    czy marzy. Stwierdzam: jest drogo! Jesli bedzie po 3,50 to powiem, ze jest
    tanio.

    > Audiotele - kurs sklepu _teraz_ ustala:
    > b) odpowiednia ustawa
    > b) właściciel sklepu
    > c) Teletubiś

    d/ rynek.

    > Pytanie dodatkowe. W przypadku przejścia i określenia kursu sztywnego,
    > wymiana będzie realizowana po:
    >
    > a) kursie sklepu
    > b) kursie wyznaczonym przez ustawę
    > c) kursie teletubisia

    d/ rynek i zdrowy rozsadek.

    Rozumiem, ze Gazeta Prawna i jej artykul o Slowacji to tez tak nie bardzo i
    ewidentnie nie rozumieja "kroku wyzej", bo podali przelicznij 1:30, a nie 4
    miejsca po przecinku.
    Mistrzu, albo jestes jeszcze bardzo mlody albo juz niereformowalny.

    > Ty coś udowodniłeś? LOL.

    Proponuje czerpac wiadomosci z zycia, a nie broszurek UE i internetu.
    Sprawdz w praktyce jak to wyglada.

    > A mają regulacje _________ustawowe________? Bo przy przejściu B E D Ą
    > takie mieli. Jak kurs wymiany zostanie ustalony, to już nie będzie
    > ryzyka walutowego. To będzie kurs 1:x, ustalony, zapisany w odpowiednich
    > dokumentach mających moc prawną.

    I co im zrobisz, gdy sobie zaokragla? Albo zmieniajac cene podniosa ja do
    2,99 zamiast 2,73 jak wychodzilo z przelicznika? Drobnym druczkiem napisza
    cene w zlotowkach, ktorych i tak malo kto bedzie mial. Wedlug ambasady
    Slowacji gotowkowy obrot korona bedzie trwal az 2,5 tygodnia - bodaj do
    16.01.2009. A co potem? Zostanie 2.99. No tak... ale wedlug Wojtusia
    przeciez ceny nie wzrosna i beda na tym samym poziomie :-)))
    Niedawno zalozylem sie z pewnym analitykiem, ze jesli roznica KO/lokata sie
    zwiekszy to oddaje mu nadwyzke, a jesli zmniejszy to on mnie. Napisz do mnie
    na priv - chetnie podejme z Toba zaklad, ze okreslona liczba produktow
    zmieni ceny na wyzsze po przejsciu na euro. Jesli sie pomyle - wynagrodze
    Cie sowicie za Twoja wiedze, ale jesli nie - vice versa, OK?

    > Tak. Dla paranoika.

    Rusz sie do sklepu. Polecam Carrefoura i zobacz jaka jest wielkosc ceny, a
    jaka kwota jednostki.

    > Brawo! Odkryłeś kurs kupna i kurs sprzedaży. Następny etap: ryzyko
    > walutowe. Jak o nim doczytasz to zrozumiesz dlaczego sklepy postępują
    > tak, a nie inaczej. Jeszcze następny: co się dzieje, kiedy kurs danej
    > waluty zostaje ustalony na sztywno i nastepuje zamiana jednej na drugą.

    Znowu nie pojmujesz. Odkrylem STRATE. Ryzyka zadnego tu nie bylo, bo po
    aktualnych cenach zostalo wszystko przeliczone.
    Chyba jednak musisz poczekac na wprowadzenie euro, bo widze, ze przyklady z
    zycia nie przemawiaja, a idiotyczna wiara w przeliczanie WSZYSTKIEGO do 6
    miejsca po przecinku musi w koncu zostac zweryfikowana. Chociaz nie powiem -
    gdybys dzis w tej aptece w Cieszynie zazadal takowego liczenia to chetnie
    obejrzalbym te scene :-)

    > A teraz proszę idź już w końcu poczytać coś fachowego w temacie, a potem
    > wróć do dyskusji.

    Tylko pod warunkiem, ze dla odmiany Ty podasza jakis przyklad realny,
    zyciowy, zamiast lykac instrukcje z telewizora. Normalnie mam wrazenie
    jakbym dyskutowal z sympatykiem pewnego torunskiego radia. Ale powiedz
    Wojtku - to wszystko przez masonow i zydokomune, co nie? :-)))