  • Data: 2008-11-11 12:54:30
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wskazowka: obecnie w Polsce mamy inflacje, czy to znaczy ze wszystkie
    > ceny rosna i zadne nie maleja?

    No nie... zywnosc poszla o 30%, paliwa tez w gore, ale podobno karabiny
    stanialy :-)

    > Spojrz na kraje, ktore oryginalnie przyjely euro - pol wieku chyba
    > jeszcze nie minelo?

    Ano wlasnie patrze.

    > Najbardziej znaczace przy kwotach rzedu 1 gr, bo mozesz stracic wszystko.
    > Wez pod uwage to, ze dzis (zwlaszcza przy malych kwotach) nie kupisz
    > tych innych rzeczy w takiej cenie, w jakiej bedzie mogl je sprzedac.

    Moze tak byc. Ale moze warto jest skupowac np. bilon. Dzis za 100 euro w
    bilonie zaplace 310zl w kantorze. Wydac moge na Slowacji, a przy malej
    uprzejmosci sprzedawcy zamienic na banknoty. Zysk oczywisty. Zauwaz, ze
    gdyby w PL przyjeto 1:3,6474 to takze skupowanie bilonu po 3,10 mialoby sens
    i oznaczaloby zysk. Dlatego niekoniecznie sprawa idzie o 1 grosz w przypadku
    towarow.

    > Jak to nie bylo wiadomo? Przeciez wlasnie ustalony kurs bedzie za
    > ponad pol roku.

    przelicznik juz dzis jest wiadomy.

    > A co to ma do rzeczy? Slowak wie za ile za chwile bank mu wymieni
    > jego korony i nie sprzeda ich taniej.

    Pod warunkiem, ze nie potrzebuje pieniedzy.