  • Data: 2009-02-23 09:52:58
    Temat: Re: Przelew z polskiego banku na Barbados
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Prejer" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gntqk6$46p$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy opłata za przelew zagraniczny jest uzależniona od kraju, do którego
    > przelew idzie? Pani na infolinii w mBanku potrafiła mi odpowiedzieć tylko
    > na

    Od kraju bezpośrednio nie jest uzależniony, ale od tego jaki jest bank
    docelowy zależą koszty banków pośredniczących.

    > pytanie o prowizję za przelew do UE i USA. O innych krajach mówiła że
    > "chyba
    > tak samo"... I jeszcze dwa pytania. Czy w Polsce są jakieś limity przelewu
    > zagranicę z własnego (osobistego) konta? Chodzi konkretnie o kwotę około
    > 1,2
    > mln złotych do banku na Barbados? Jaki bank w Polsce oferuje najniższe

    Nie ma takich limitów, choć przelew tej wysokości nie wszędzie może dać się
    zlecić elektronicznie i trzeba będzie osobiście papierki wypełniać.

    > prowizje przy tego typu dużych przelewach do krajów typu Barbados?

    Niestety nigdy tam nie przelewałem. :-)

    Ale po pierwsze przy tej wysokości kwoty opłaty banku wysyłającego będą
    ułamkiem procenta, a największą ich częścią będą ewentualne koszty
    pośredników. Waluta jak rozumiem USD? Ustalenie jednak jaką drogą przelew
    pójdzie nie będzie proste i w pierwszej kolejności trzeba by wiedzieć jaki
    jest bank docelowy. Niewykluczone, że najtańsze (o ile warto o to walczyć)
    może się okazać puszczenie tego na dwie raty, najpierw do jakiegoś banku
    amerykańskiego z PL, a następnie dalej z tamtego banku. Z pl-banków warto by
    przypuszczalnie zapytać w Pekao.

    marekz