    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy zagraniczne
    Date: Sat, 9 Mar 2013 17:03:51 +0100

    news:513b2973$0$26701$65785112@news.neostrada.pl...
    > Czy jest jakaś opcja zapłacenia obecnie kwoty rzędu 30-100 EUR przelewem w
    > UE bez istotnej prowizji? Ostatnio niewiele miałem okazji przelewać
    > zagranicznie i trochę wypadłem z obiegu i się zdziwiłem, że nie da się
    > albo czegoś nie wiem.
    > Niestety opcje SEPA mają tylko wariant SHA a ja miałem do zapłacenia
    > mandacik z Niemiec i nie mogłem sobie pozwolić na pomniejszanie kwoty dla
    > beneficjenta. Z banków, które mam w tej chwili
    > większość trzeba było sprawdzac w TOiP, jedynie inteligo proponowało w
    > sposób wyraźny 130zł prowizji (przelew do EU inny niż SEPA).
> [...]
    Przelewy SEPA sa w tylko w opcji SHA, ale nie ma tu bankow posredniczacych,
    czyli odbiorca dostaje dokladnie kwote jaka wysylasz. Jezeli jego bank
    pobiera prowizje za przyjecie SEPA, to juz nie twoj problem. Odbiorca
    otrzymuje dokladnie kwote jaka wyslales, natomiast, bank osobno potraca mu
    prowizje za przyjecie SEPA. Nie jestem prawnikiem, ale wg mnie placisz
    mandat, tyle ile masz zaplacic przelewem SEPA i juz. Twok koszt wtedy jest
    ok 5zl.
    W tradycyjnym Swift nie mozesz wysylac w opcji SHA, bo moga byc banki
    posredniczace i wtedy nie dochodzi pelna wysylana kwota do odbiorcy.