    Date: Sat, 11 May 2013 17:37:54 +0200
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy zagraniczne i banki posredniczace

    On 2013-05-11 17:18, neoniusz wrote:
    > [...] Czy jest szansa
    > na okreslenie chociaz z minimalnym prawdopodobienstwem, do ktorego banku
    > przelew moze dojsc z najmniejsza liczba tych "posrednich" oplat? [...]

    Niedasie.

    Co więcej, na przykład do Aliora, z tego samego banku w Stanach,
    najpierw naliczali koszty, później nie naliczali, teraz znowu naliczają.
    Dyspozycje były składane zawsze w ten sam sposób. Kwoty podobne.

    Przy czym w interesującym mnie przedziale kwotowym koszty są na poziomie
    < 0.4% tak więc nie wiem czy warto sobie zawracać głowę jakimiś
    optymalizacjami.

    BTW, jak zdecydujesz się użyć Aliora to powinieneś wiedzieć, że zamiast
    pokazać koszty banków "po bożemu" na wyciągu to modyfikują (sic!) tytuł
    przelewu. Reklamacje składane wielokrotnie w ciągu ostatnich kilku lat
    (coby coś z tym zrobili) generalnie są kierowane ad kosz. Tak więc jak
    potrzebujesz to pokazać jako KUP to co jakiś czas warto od nich brać
    kwit z wyszczególnionymi kosztami banków zagranicznych dla
    poszczególnych przelewów.

    Piotrek