eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczącyRe: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-mail
    From: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
    Date: Tue, 29 Mar 2011 00:15:48 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 33
    Message-ID: <imr01u$90o$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <s...@p...org> <imqjsp$1il$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <imqvml$q8q$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-217-30.ists.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1301349246 9240 87.239.217.30 (28 Mar 2011 21:54:06 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Mar 2011 21:54:06 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <imqvml$q8q$1@inews.gazeta.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:549756
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:imqvml$q8q$...@i...gazeta.pl...

    > Nie ma podstaw. Stron nie wiążą z DB żadne umowy. Reklamację powinien
    > złożyć nadawca w swoim banku, bo to ten bank przyjął dyspozycję przelewu i
    > odpowiada za jej należyte wykonanie aż do końca, czyli do pojawienia się
    > środków na rachunku odbiorcy.

    Owszem, są podstawy. DB dokonał niezleconej przez nikogo operacji (tak
    zakładamy), której kosztami obciążył odbiorcę przelewu. Gdyby operator
    telekomunikacyjny obciążył cię błędnie za połączenie przychodzące, uważałbyś
    że reklamację winien złożyć dzwoniący do Ciebie? Analogia doskonała nie
    jest, ale wystarczająco dobra.

    > Co więcej - jeśli nadawcę wiązał jakiś termin zapłaty wobec odbiorcy, to
    > formalnie nadawca jest obecnie (częściowo) w zwłoce. Nadawca - jako
    > dłużnik - odpowiada wobec odbiorcy - wierzyciela - za terminowe
    > regulowanie swoich zobowiązań i odbiorcę w zasadzie nie powinno
    > interesować którędy idzie przelew i co poszło nie tak. WIerzyciel ma w
    > danym terminie dostać konkretną kwotę i już - choćby i gołębiem pocztowym.

    Takie rzeczy to może regulować umowa pomiędzy nadawcą a odbiorcą, i nie musi
    to być ustawione w taki sposób jak opisujesz.

    > Ewentualnie odbiorca może próbować złożyć reklamację w swoim banku, i
    > jeśli to jest dobry bank[*], to są szansze że się sprawą zajmie, ale wcale
    > nie musi - wszak ten bank w zasadzie wykonał wszystko poprawnie (tj.
    > dostał PLN na rachunek GBP, więc przewalutował po bieżącym kursie - nie
    > miał wpływu na to, co dostał). Jeśli więc bank odbiorcy to McBank, to
    > spuści go na drzewo.

    A to jest tak zwane sypanie samemu sobie gwoździ pod opony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1