eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczącyRe: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelewy zagraniczne - przewalutowanie przez bank pośredniczący
    Date: Tue, 29 Mar 2011 10:09:12 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 36
    Message-ID: <ims439$oqk$1@inews.gazeta.pl>
    References: <s...@p...org> <imqjsp$1il$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <imqvml$q8q$1@inews.gazeta.pl> <imr01u$90o$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: mail.micha.waw.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1301386153 25428 62.121.65.221 (29 Mar 2011 08:09:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Mar 2011 08:09:13 +0000 (UTC)
    X-User: michabbs
    In-Reply-To: <imr01u$90o$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; pl-PL; rv:1.8.1.24) Gecko/20100411
    Thunderbird/2.0.0.24 Mnenhy/0.7.5.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:549775
    [ ukryj nagłówki ]

    MarekZ pisze:

    >> Nie ma podstaw. Stron nie wiążą z DB żadne umowy. Reklamację powinien
    >> złożyć nadawca w swoim banku, bo to ten bank przyjął dyspozycję
    >> przelewu i odpowiada za jej należyte wykonanie aż do końca, czyli do
    >> pojawienia się środków na rachunku odbiorcy.
    >
    > Owszem, są podstawy. DB dokonał niezleconej przez nikogo operacji (tak
    > zakładamy), której kosztami obciążył odbiorcę przelewu. Gdyby operator
    > telekomunikacyjny obciążył cię błędnie za połączenie przychodzące,
    > uważałbyś że reklamację winien złożyć dzwoniący do Ciebie? Analogia
    > doskonała nie jest, ale wystarczająco dobra.

    Analogia w ogóle nie jest dobra, bo bank odbiorcy niczym go nie
    obciążył. Jeżeli jednak posłużyć się tą analogią, to wynika z niej nic
    ponad to, że odbiorca może złożyć reklamację w swoim banku (u swojego
    operatora telekomunikacyjnego). Do DB nie ma się jak dobrać.

    >> Co więcej - jeśli nadawcę wiązał jakiś termin zapłaty wobec odbiorcy,
    >> to formalnie nadawca jest obecnie (częściowo) w zwłoce. Nadawca - jako
    >> dłużnik - odpowiada wobec odbiorcy - wierzyciela - za terminowe
    >> regulowanie swoich zobowiązań i odbiorcę w zasadzie nie powinno
    >> interesować którędy idzie przelew i co poszło nie tak. WIerzyciel ma w
    >> danym terminie dostać konkretną kwotę i już - choćby i gołębiem
    >> pocztowym.
    >
    > Takie rzeczy to może regulować umowa pomiędzy nadawcą a odbiorcą, i nie
    > musi to być ustawione w taki sposób jak opisujesz.

    Jasne, że nie musi w taki sposób, ale jeśli umowa tego nie reguluje - a
    na ogół nie reguluje - to jest właśnie tak, jak napisałem. Za chwilę
    spełnienia świadczenia uważa się chwilę zaksięgowania wpłaty na rachunku
    odbiorcy.

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1