eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzeniesienie danych kartyRe: Przeniesienie danych karty
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsreader4.netcologne.de!
    news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    Date: Mon, 21 Mar 2022 00:04:32 +0100
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.7.0
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    References: <623718aa$0$471$65785112@news.neostrada.pl>
    <62371d9f$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <6237322f$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <623774dd$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <6237a8e5$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Przeniesienie danych karty
    In-Reply-To: <6237a8e5$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 67
    Message-ID: <6237b300$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 185.192.243.253
    X-Trace: 1647817472 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 498 185.192.243.253:62588
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4837
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:662497
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.03.2022 o 23:21, cef pisze:

    >> Może ktoś, kto wie, tu coś mądrego napisze. Ja z bookingu nie
    >> korzystam, ale czy to ne jest tak, że przy rezerwacji do płatności
    >> logujesz się z portalu? Portal chyba ogryza kilka złotych za tu, że
    >> akurat z niego się logujesz do hotelu. Być może rozliczenie idzie
    >> niejako z bookingu, który rozlicza się z hotelem, by wiedział, ile
    >> płacisz i ile ma sobie prowizji naliczyć.
    > Coś kombinujesz. Płatność nie ma żadnego związku z rezerwacją,
    > Booking wie ile płacę, bo takie ceny są na stronach bookingu.

    O ile rezerwację robię przez Booking. Ale przecież, jak znajdę wolny
    pokój w hotelu, to mogę znaleźć hotel w Google i zadzwonić. Wiem, ze są
    hotele, w których tak się nie da i takie, w których się da. Ponieważ
    rzadko z tego korzystam, wiec nie potrafię opisać dokładnie, z czego się
    to robi.>>
    >> Nie wiem, czy wszystkie hotele tak działają, ale wiem na pewno, że
    >> są różnice pomiędzy tym, jak znajdziesz sobie miejsce przez
    >> booking, ale nie zarezerwujesz tak, tylko przez telefon w hotelu.
    > Nie zauważyłem zawsze takiej zależności jeśli chodzi o oficjalne
    > ceny na stronach, więc nie jest "na pewno". A przez telefon to jest
    > już inna sprawa - i pewnie jeszcze bez faktury :-).

    No więc nie chcę tu wskazywać konkretnych hoteli, ale spotkałem się z
    tym. I nie przez chęć oszczędności, a raz rezerwowałem przez Booking, a
    innym razem do tego samego hotelu zadzwoniłem, bo tak mi prościej było,
    gdyż już miałem recepcję w telefonie. Wymądrzać się nie mam zamiaru, bo
    naprawdę sporadycznie z tego korzystam.
    >
    > Dziś rano akurat szukałem konkretnej lokalizacji spełniającej moje
    > warunki i jak podawało mi, że niedostępne w tym terminie, to
    > sprawdzałem na stronach hotelu czy tam czasem się nie da, albo jak
    > informacja była skąpa, to oglądałem hotel w goglostreetach, żeby
    > stwierdzić czy "dostępny parking publiczny" nie jest ściemą i
    > wchodziłem na ofertę hotelową, to prawdę mówiąc ceny takie same albo
    > magiczna cena otwarta "od ilus tam EUR".

    A to akurat inna sprawa.
    >
    > Natomiast czasem są
    >> różne warunki (np. możliwość cofnięcia rezerwacji). Poi za tym
    >> chyba jest tak, ze jak postawisz doi dyspozycji booking-u pokój,
    >> to nie możesz się wycofać i teoretycznie nie da się sprzedać tego
    >> miejsca poza systemem.
    > Jak to się nie da? Jak sprzedasz, to zdejmiesz z oferty i nie jest
    > dostępne. Wystawiasz tylko wolne pokoje.

    Nie zrozumiałeś, albo źle napisałem. W Bookingu przykładowo regulamin
    zezwala na odstąpienie od rezerwacji na 48 godzin przed, a jak zamówisz
    i wpłacisz opłatę bezpośrednio na stronie hotelu, to już nei zwracają
    zaliczki. Znam taki hotel w Warszawie.

    > Z tego co wyjaśniali mi w bookingu i z rozmów z właścicielami
    > obiektów oferta hotelu na zewnątrz ma się nie różnić od tej, która
    > jest przez booking. Tzn zewnętrzny klient płaci tyle samo, tyle, że
    > za bookingowego trzeba zapłacić prowizję bookingowi i mniej sie na
    > nim zarabia. Ale z drugiej strony booking generuje tych klientów
    > wiecej. Znam też hotele w DE, których nie ma w bookingu a znalazłem
    > je w googlach bo pasowała mi lokalizacja, ale nigdy tam nie
    > zanocowałem, bo zawsze było zajęte. Czyli niektórzy sobie radzą
    > dobrze bez tych portali typu booking czy hrs i mają pełne obłożenie.

    Jest wiele hoteli, które nei korzystają z tych serwisów i można tylko
    tam zadzwonić, albo email napisać.

    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1