  • Data: 2005-05-16 16:17:19
    Temat: Re: Rachunek walutowy w funtach z kartą
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dawid K <d...@W...kulbi.prv.pl> wrote:
    > A z czego to wynika, jeśli można wiedzieć?

    Diabli wiedza - Citek tak ma.

    > Czy karta jest rozliczana w GBP czy EUR i przewalutowanie.

    Karte mozesz swobodnie podpinac do kazdego konta walutowego, jakie sobie
    zalozysz za free w ramach RORu.
    Czyli jak masz w EUR - to karta bedzie rozliczana w EUR, a jak do GBP to
    wlasnie w tej walucie.
    Myk jednak polega na tym, ze to dziala _jedynie_ przy wyplacie z bankomatu.
    Przy transkacji bezgotowkowej pobierane sa srodki z PLN i rozliczane, jak to
    przy Maestro bywa via EUR.
    Dodatkowo ostatnio Citek drastycznie podwyzszyl oplaty za wyplate z obcych
    zagranicznych bankomatow (9,99 zl), wiec sie juz do tego nie oplaca - bo
    lepiej wziac sobie konto w tym przypadku w mBanku zalozyc :) (i zdaje sie,
    ze lepsze kursy wyjda nawet).

    Jednym rozwiazaniem jest rachunek w DP PBC - ma baaardzo duzo bezplatnych
    bankomatow na calym swiecie. Prowadzenie konta - calkiem znosne- warunki
    tez.
    Co do obslugi - nie mam pojecia - tam jeszcze rachunku nie mialem :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!