    From: s...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Raport Bankier.pl o Kartach
    Date: 20 Dec 2002 16:51:13 +0100

    > P.S. Ciekaw oczywiscie jestem opinii!

    "Zwłaszcza, jeśli spojrzymy na polski rynek, gdzie otrzymanie takiej karty
    wiąże się ze spełnieniem dość rygorystycznych kryteriów. Banki wprowadzają
    cenzus wieku, minimalnych zarobków, stałej umowy o pracę, a we wniosku o
    wydanie, niektórym prześmiewcom brakuje tylko pytań o rozmiar noszonych butów."

    Spójrz na udział należności nieregularnych w polskich bankach.
    Wnikliwa ocena zdolności kredytowej nie jest w takiej sytyuacji niczym dziwnym.

    "...pozycję Citibanku...
    Raz zajęta przez ten bank pozycja lidera może więc pozostać nienaruszona,
    zwłaszcza przy zachowawczej strategii marketingowej innych banków."

    Nie zapominaj jak ten bank osiągnął taką pozycję. Byli pierwsi, to bardzo ważne.
    Ale obecnie w USA toczą się procesy przeciwko CitiGroup, między innymi o
    przyznawanie kredytów,kart kredytowych ludziom o najniższej zdolności
    kredytowej, którzy wciągani są w kolejną spiralę zadłużenia...(skomplikowany
    problem).

    "Na zakończenie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy warto posiadać
    kartę kredytową. Odpowiedz brzmi - tak!"

    Nie sądzę. To zależy od indywidualnych porzeb każdego z Nas. Ja mam wysoką
    pożyczkę w koncie o niskim oprocentowaniu i to jest dla mnie korzystniejsze.
    Z puktu widzenia banków, na pewno tak.

    cześć