  • Data: 2009-09-08 10:15:39
    Temat: Re: Raty Cetelem- czy możliwe takie coś?
    Od: adp <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kupuję przez net w Euro.com.pl sprzęt za np 30 000zł
    > Odbieram go w sklepie, zakup finansuje ratami 30x0%(zdolność itp jest wiec
    > problemu nie przewiduję)
    > Do spłaty mam 30 rat po 1000zł.
    > Dwa dni po zakupie oddaję nierozpakowany nawet sprzęt.
    > Sklep zwraca mi więc 30 000zł.
    > I teraz pytanie- czy zwrócą mi gotówkę a ja będesobie spłacał
    > 30nieoprocentowanych rat po 1000zł
    > Te 30 000zł mogę wrzucić np na lokatę.

    Sklepy staraja sie zabezpieczac przed tym. Np. w Castoramie jest
    powiedziane, ze dla kwot zakupu powyzej .... kilkuset zlotych (?)
    droga zwrotu pieniedzy przy zwrocie towaru musi byc taka sama, jak
    droga platnosci (czyli w przypadku placenia kk, zwrot nastapi
    bezgotowkowa na karte).
    Z praktyki jednak wiem, ze "bardzo nie zawsze" jest to przestrzegane.
    Dodajac zakupy ponizej limitu - bardzo latwo naciagnac Castorame na
    nieoprocentowana gotowke na ich koszt (chodzi mi o grace period na
    kk).

    W LM nie ma limitu - teoretycznie kazdy zwrot wymusza uzycie tego
    samego kanalu dla zwrotu gotowki, co przy zakupie. Ale w praktyce -
    czesto nie patrza na to.

    Odnosnie kredytow indywidualnych - zapewne sie nie uda to, co
    napisalec. Trzeba sprawdzic, ale byloby to pole do naduzyc na duza
    skale...