    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rewelacyjny system Meritum
    Date: Mon, 31 Jan 2011 10:51:10 +0100

    "Tomek z Wawy" <t...@t...pl> wrote in message
    news:69c051cb-6f59-4f35-8495-15a0875e738d@w7g2000pre
    .googlegroups.com...
    Chwaliliście tu tak Meritum, że to taki porządny system i że działa
    bez problemu... Więc nie wpadłem na to, że on jest jeszcze bardziej
    offline, niż większość banków w Polsce.

    Przelew między własnymi kontami (wewnętrzny) zlecony po 19:00 jest
    realizowany dnia następnego i co ciekawe, środki się pojawiają od razu
    na tym drugim koncie, ale nie dostajecie odsetek, ani na rachunku z
    którego przelewacie, ani na docelowym, po prostu dzień w plecy.

    Wychodzące przelewy na zewnątrz też są realizowane super, bo do 13:30,
    a potem system idzie spać...

    Rewelacja!

    Oczywiście pretensję mam do siebie, bo nie wczytywałem się w
    regulamin, ale dobrze sobie zdawać z tego sprawę.
    Tak, ale wieczorem masz juz naliczone odsetki na oszczedn na nastepny dzien,
    mozesz je przeksiegowac i wpisac np przelewy z ROR, ktore wykonaja sie rano,
    dzieki temu praktycznie mozna wieczorem zlecic przelewy na rano a srodki
    procentuja na oszczednosciowym. Generalnie ten rachnek nie jest idealny i
    nalezy go traktowac jako system do kont oszczednosciowych i lokat, sprawdza
    sie dobrze, srodki wracaja terminowo, nie ma opoznien jak w OF.
    Tak zapedziles sie z tymi odsetkami, bo w strone przeciwna wlasnie dostajesz
    odsetki mimo iz wyksiegowujesz srodki wczesniej.
    Trzeba poznac dany system i sie do niego dostosowac i wykorzystywac wlasnie
    do pewnych specyficznych rzeczy.
    Przynajmniej ja nigdy nie polecam tego systemu jako jedynego i podstawowego
    ROR, chociazby ze wzgledu na brak oprocentowania dla sum <10tys oraz za
    slaba oferte karty debetowej.
    Podsumowujac, jezeli chcesz korzystac z kont oszczedn. w Meritum i lokat, to
    otworz sobie ten ROR bez karty, jezeli NIE, to nie zawracaj sobie glowy
    systemem Meritum.