  • Data: 2011-04-21 19:05:07
    Temat: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Od: "george" <g...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "ktostam" <k...@n...pl> wrote in message
    news:iopttd$oap$1@dont-email.me...

    > Nie wiem. Są tam jakieś składki na zdrowie. Ja tylko czasami coś
    > przeczytam, np.:
    >
    > http://www.stuff.co.nz/business/world/4560467/Austra
    lias-super-savings-top-A-1-2-trillion

    > Z tego artykułu np. dowiedziałem się, że aktywa funduszy są większe od
    > PKB. Warto czytać, nie tylko oglądać tvn.

    A co to ten tvn bo nie mam telewizora ?
    Wielkosc aktywów zgromadzonych w różych "OFE" jest pewnie funckją czasu oraz
    składki.
    Nie znam warunków na jakich działają w AU. Myślałem ze coś tam wiesz na ten
    temat, bo odniosłem wrażenie że głosisz pogląd że "OFE" dobre bo w AU maja
    dużo kasy. Pewnie Goldman i inny JPM też dobry bo ma dużo kasy....

    Co do ocen. Jesli w AU nie ma systemu od bismarcka i ludzie odkładają na
    emeryture tylko w OFE a ZUS nie istnieje to mozna przyjąć że taki system
    pewnie by sie sprawdził równiez u nas.
    Jeśli aktualnych emerytów wyślemy pod most to powiem Ci że zgodzę sie nawet
    na te przymusowe 9%.

    george