    From: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Date: Fri, 22 Apr 2011 08:50:23 +0200

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ioprpf$fem$1@inews.gazeta.pl...
    > skippy wrote:
    > Na koniec mam pewną historię o przymusowej emeryturze państwowej.
    > Przyjżałem
    > się dwóm rodzinom. Są identyczne. W jednej jest kobieta A i ma męża B, a w
    > drugiej jest facet D i ma żonę C. Czyli mamy A+B i C+D. Są identyczni
    > zawodowo. Obie kobiety są w tym samym wieku maja to samo wykształcenie
    > mają
    > taka samą pracę i tak samo zarabiają przez całe życie. Ich mężowie
    > podobnie.
    > Są w tym samym wieku maja takie samo wykształcenie taką samą pracę i
> [...]

    To błędny wniosek. Prawdą jest że ze składek e+f+g+h, a w rzeczywistości E,
    F+K, G+L, H+M (E jest ponad 40-letnim singlem) jest emerytura A+B i C+D.
    Tylko że nie ma tu przesunięcia pieniędzy. Takie przesunięcie byłoby gdyby w
    czasie swojej pracy A+B nie płacili składki emerytalnej, lub gdyby płacili
    składke znacząco niższą niż C+D.

    pozdr
    .