    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Date: Fri, 22 Apr 2011 09:59:49 +0200

    Emeryt wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To błędny wniosek. Prawdą jest że ze składek e+f+g+h, a w rzeczywistości
    > E, F+K, G+L, H+M (E jest ponad 40-letnim singlem) jest emerytura A+B i
    > C+D. Tylko że nie ma tu przesunięcia pieniędzy. Takie przesunięcie byłoby
    > gdyby w czasie swojej pracy A+B nie płacili składki emerytalnej, lub gdyby
    > płacili składke znacząco niższą niż C+D.
    >
    > pozdr
    > .
    A+B płacili takie same składki emerytalne jak C+D bo razem pracowali tak
    samo długo, za te same pieniądze. Składki, które płacili poszły na
    utrzymanie ich rodziców, czyli emerytów gdy oni te składki płacili. Koniec,
    sprawa rozliczona. Teraz, przez całe życie A+B bawili się i oszczędzali, a
    C+D wychowali i wykształcili czwórkę dzieci e+f+g+h. Dzięki pracy C+D
    e+f+g+h mają wykształcenie, pracują i płacą składki emerytalne, z których
    emeryturę dostają A+B. I to jet w porządku bo w nowoczesnym społeczeństwie
    gdzie jest przymusowa emerytura państwowa i solidarność społeczna głupków
    trzeba łoić z kasy. Aktualnie obowiązująca moralność nakazuje by jeden żył
    kosztem drugiego. Ty dalej nie możesz się pogodzić z tym, ze żadne składki
    się nie odkładają i żadne składki się nie akumulują, nie chcesz zobaczyć, ze
    są tylko bieżące przepływy pieniężne, którymi regulują urzędnicy. Nie jest
    ważne czy to ZUS czy system kapitałowy czy złoto w piwnicy. Pisałem o tym
    już kilka razy. Każda emerytura ma źródło w kieszeni aktualnie pracujących.