    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Rosje też zrobili w bambuko
    Date: Fri, 22 Apr 2011 10:43:18 +0200

    root wrote:

    > To prawda. Czyli trzeba robić wszystko żeby przyszłe pokolenie było
    > bogatsze od obecnego. Czy tak?

    Tak, ale to nie wystarczy. Musi być odpowiednio liczne. Jeden polski Gates
    nie utrzyma wszystkich emerytów. Odwracasz priorytety. Najpierw musi być
    człowiek, który zapłaci i jak już jest, to musi mieć czym. Na niekorzyść
    emerytur działa to, że jest przymusowa i państwowa. To rozwiązanie obciąża
    dzietność. Kluczowa jest dzietność. Wzrost wydajności, jak na razie, nie
    jest w stanie zrekompensować tego negatywnego zjawiska jakim jest spadek
    dzietności. Dodatkowo broczymy. Krew nam wycieka. Najlepsi ludzie skłonni do
    ryzyka i mający pomysły wyjeżdżają. Zostają kluchy w oleju. Stały wiek
    przejścia na emeryturę oraz wydłużająca się długość życia, wszystko razem
    spowoduje, że latryna wybuchnie i pochlapie wszystkich. Twoje nadzieje na
    wystarczający wzrost wydajności chyba są płonne, jak na razie, na pewno. Ale
    się zobaczy. W/g mnie obecnie pracujący mają kłopot. Dzieci już nie narobią.
    Może importują, jak Niemcy Turków, ze wszystkimi tego konsekwencjami. Ale
    jak mówiłem, to nie mój ból głowy. Ja, dojąc aktualny system, dociągnę do
    końca. 30-40-to latkowie powinni mieć pełne gacie strachu. Ci, którzy
    wchodzą teraz w wiek prokreacyjny mogą sobie wszystko ułożyć jak trzeba. Jak
    sobie ułożą tak będą mieli. Żadne państwo nic tu nie pomoże, a na pewno
    zaszkodzi.