    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Rostowski na wylocie.
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.biznes.banki
    <f...@4...com>
    Date: Wed, 21 Aug 2013 15:50:36 +0200

    Dnia Wed, 21 Aug 2013 14:01:02 +0200, Jarek Andrzejewski napisał(a):
    > On Wed, 21 Aug 2013 13:09:47 +0200, "J.F."

    > to znaczy, że tory nie są potrzebne.

    Inaczej powiesz jak ci przyjdzie 10km isc piechota :-)

    > i akcyza w paliwie i VAT od niego. Powiedzmy sobie szczerze: to nie na
    > drogi ten dług poszedł, tylko na socjalizm.

    Ale czy bylo inne wyjscie

    > zatrudnią. Bezpośrednio albo pośrednio - kupując towary i usługi od
    > tych, którzy zatrudnią.

    Ale oni kupia niemiecke samochody i koreanskie telewizory :-)

    > Urzędnicy kosztują, ale - IMHO w większości - nie oferują nic, co
    > skłonni bylibyśmy kupić.

    Trudno powiedziec, bo np taka rejestracja pojazdow - potrzebna,
    niepotrzebna ? Zezwolenia na budowe, plany zagospodarowania itp ?

    Ale ... najgorsze w tych urzednikach, ze zaczna sie domagac kolejnych
    papierow, i generowac kolejne miejsca pracy, zupelnie niepotrzebne..

    >Patrzę. I widzę np. wojnę w Afganistanie i Iraku. Fakt, nie światową.

    I to z powodu zbytniego zadluzenia ?

    > i zwycięzcy dobrodusznie go Niemcom pozostawili w pocie czoła
    > odbudowując własny zniszczony przez agresora? Rosjanie nie przenosili
    > całych fabryk do siebie?

    Rosjanie przenosili, a zachodni nie.
    Czasem ... co przeniesiesz - fabryke Opla, wlasnosc General Motors ?

    Co wiecej - po latach doszli do wniosku ze Europa wymaga niemieckiej
    gospodarki i nalezy dac Niemcom dotacje na jej uruchomienie.

    Ale to wszystko malo.

    > tu się Andrzej Lawa pewnie zdziwi: w środki produkcji i ziemię rolną
    > :)

    Od ziemi przyjdzie zaplacic podatek :-P

    > Nie. Niektóre o 100%, a niektóre w ogóle (albo wręcz je zwiększę).

    No to nie starczy.

    >które wydatki są obcinane od lat?

    Niby rosna, ale koszta tez rosna.
    Wiec chyba jednak sa obcinane.