eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRozliczenie biletów Wizzair a VE InteligoRe: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
  • Data: 2006-03-19 13:21:28
    Temat: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
    Od: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> napisał(a):

    > Ja 'pogdybałem' na temat przyczyn uznania reklamacji przez Inteligo a Ty
    > 'gdybasz' na temat błędów prawnych w umowie z Inteligo - a to już inny
    > kaliber. Który *dokładnie* zapis w umowie wg Ciebie może nie być zgodny z
    > literą prawa przez co może nie być prawnie wiążący?

    Bez sensu teraz piszesz. Skoro 1. zabierają Ci kasę, 2. składasz reklamację -
    i oddają, 3. niby zgodbnie z regulaminuem mogli je zabrać 4. inne banki tych
    pieniędzy nie zabierają
    to?
    wnioski o błędach prawnych są wcale nie przesadzone, i to bez szczególnej
    wiedzy o tym co to za uregulowania są.

    Strasznie kulicie ogony na tej grupie... ;(

    > 2) 90-dniowy termin złożenia reklamacji transakcji karcianej.
    >
    > Ad'2) Na Twoim miejscu zadzwoniłbym do konsultanta aby wskazał Ci
    > odpowiednią podstawę/zapis takiego postępowania.

    dzwoniłem. Regulacje VISA Int. Ale ja jestem w PL, bank jest w PL, nie mam z
    VISA Int. umowy a mam z bankiem. W Polsce takie historie nie przedawniają
    się po 90 dniach (KC).

    > Używasz mocnych słów - ale Twa argumentacja nie jest mocna, mylisz pojęcia
    itp.

    nie przesadzałbym. Cena to cena, PLN to PLN, ktoś zabiera Ci więcj i wciska,
    że mógł, bo to bo tamto. nie żyjemy wuidać w normalnym kraju, skoro da się
    wyjaśnić, że mógł (choć moim zdaniem regulamin jest tu wewnętrznie
    sprzeczny).

    > Jeśli uważasz, że Cię oszukano zgłoś to odpowiednim instytucjom.

    pewnie że to zrobię

    tymczasem podaję akty prawne, tak 1wsze z bzegu:

    np. ustawa o cenach:
    USTAWA z dnia 5 lipca 2001 r. o cenach. (Dz. U. Nr 97, poz. 1050)
    Art. 2. 1. Ceny towarów i usług uzgadniają strony zawierające umowę, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

    z czego wynika, że jeżeli Wizzar chciał 201 zł ode mnie - to bank i jego
    regulaminy nie mogą zmienić tego, ile płacę Wizzairowi za bilet. Oczywiście
    mam solidne podejrzenie, że Wizzair dostaje swoje 201 zł, a "nadwyżka
    regulaminowa" zostaje w Inteligo, a mnie nie można nawet tego nazwać
    prowizją...


    albo to:

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
    (Dz. U. Nr 22, poz. 271)

    Art. 9. 1. Konsument powinien być poinformowany, przy użyciu środka
    porozumiewania się na odległość, najpóźniej w chwili złożenia mu propozycji
    zawarcia umowy, o:
    1) imieniu i nazwisku (nazwie), adresie zamieszkania (siedziby)
    przedsiębiorcy oraz organie, który zarejestrował działalność gospodarczą
    przedsiębiorcy, a także numerze, pod którym przedsiębiorca został
    zarejestrowany,
    2) istotnych właściwościach świadczenia i jego przedmiotu,
    3) cenie lub wynagrodzeniu obejmujących wszystkie ich składniki, a w
    szczególności cła i podatki,
    4) zasadach zapłaty ceny lub wynagrodzenia,
    5) kosztach oraz terminie i sposobie dostawy,

    ktoś mnie gdzieś zrobił w wała. I nie był to raczej Wizzair, skoro inne
    regulaminy innych banków nie są w kolizji z tym przepisem.

    no i na koniec chyba najważniejsze
    co do tego jak działa regulamin:

    Kodeks Cywilny:
    Art. 5. Nie można czynić ze swego prawa użytku, który by był sprzeczny ze
    społeczno-gospodarczym przeznaczeniem tego prawa lub z zasadami współżycia
    społecznego. Takie działanie lub zaniechanie uprawnionego nie jest uważane
    za wykonywanie prawa i nie korzysta z ochrony.

    ewidentnie Inteligo, naciągając klientów zgodnie z regulaminem (własnym) i
    oddając kasę tym co się wyrobią z reklamacją zgodną z zasadami VISA Int.
    narusza przynajmniej ten przepis

    choć oczywiście:
    Art. 6. Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego
    wywodzi skutki prawne.

    :))

    Art. 58.
    § 1. Czynność prawna sprzeczna z ustawą albo mająca na celu obejście ustawy
    jest nieważna, chyba że właściwy przepis przewiduje inny skutek, w
    szczególności ten, iż na miejsce nieważnych postanowień czynności prawnej
    wchodzą odpowiednie przepisy ustawy.
    § 2. Nieważna jest czynność prawna sprzeczna z zasadami współżycia
    społecznego.
    § 3. Jeżeli nieważnością jest dotknięta tylko część czynności prawnej,
    czynność pozostaje w mocy co do pozostałych części, chyba że z okoliczności
    wynika, iż bez postanowień dotkniętych nieważnością czynność nie zostałaby
    dokonana.

    Gdyby nie durne zapisy regulamniu Inteligo, czynnośc prawna zostałaby
    dokonana prawidłowo, mimo iż jest zagraniczna :)

    kasowanie mnie na więcej niz chce sprzedający w postaci widzimisia banku
    moim zdaniem wyczerpuje par. 2

    itd.
    w KC możnaby pewnie wykopać jeszcze wiele takich kwiatków, czyniących
    postawę Inteligo co najmniej niejednoznaczną. Ale ja nie jestem prawnikiem i
    myślałem, że ktoś na tej grupie wie o co chodzi. A tu sami bankierzy chyba
    pisują :)

    Pozdrawiam
    Szymon


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1