eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRozsądnepodejście do informacji o rosnącym ryzyku niewypłacalnościbanków › Re: Rozsądnepodejście do informacji o rosnącym ryzyku niewypłacalnościbanków
    From: "Marcin" <u...@u...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rozsądnepodejście do informacji o rosnącym ryzyku
    niewypłacalnościbanków
    Date: Mon, 25 May 2009 19:59:52 +0200

    Witam\

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:653d.00001507.4a1a855a@newsgate.onet.pl...

    > 2. Zakładam że mały bank jest bezpieczniejszy od dużego.
    >
    > Uzasadnienie; Jakby teoretycznie upadł Bank Spółdzielczy w przysłowiowej
    > Koziej Wólce, to spoko, bank maleńki, depozyty maleńkie, BFG nie odczuje
    > takiego wydatku. Ale gwarancje BFG dla PKO BP to czysta iluzja. Bo chyba
    > trzebaby całą Polskę sprzedać ab y splacić zobowiązania PKO BP a i to nie
    > wiem,
    > czy wystarczyłoby.

    Nic nie trzeba sprzedawac. Wystarczy wlaczyc maszyny i wydrukowac
    troche papieru. Wczesniej jeszcze moze zajsc potrzeba zmiany prawa.

    Nie wiem co zyskujesz mjac kase w malym banku. Jezeli upadna
    duze banki to zalamie sie system banokowy i twoje oszczednosci
    w bnaku mpga byc niewiele warte. Zwlaszcza. ze zaczal by sie
    wtedy prawdopodobnie run na banki i upadek 'zdrowych' bankow.

> [...]
    > osobistą a
    > część na lokaty firmowe (umowa spółki zakłada że mogę jednoosobowo
    > zakładać
    > rachunki dla spólki, wspólnicy mogą nie wiedzieć o ich istnieniu, nie ma
    > wiec
    > nawet 0,01% ryzyka użycia moich pieniędzy przez osobę inną niż ja).
    >
    > Uzasadnienie: spółka jawna jako jednostka organizacyjna posiadająca
    > zdolność
    > prawną bez osobowości prawnej jest odrębnym depozytariuszem. W ten sposób
    > gwarancje dla moich pieniędzy wzrosną z 50.000 do 150.000 euro

    Gwarancje 50 000 EUR dotyczy 1 osoby w 1 banku. Lepiej rozdzielic
    oszczednosci po 50 000 EUR w roznych bankach niz
    w jednym na rozne podmioty. Jak padnie bank to masz dostep
    do kasy w innych bankach a tak to czekasz az BFG wyplaci
    przez AFAIR 3 miesiace.

    Pozdrawiam,
    Marcin