eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwRyzykowne fundusze Pieniężne - czyli jak nazwa wprowadza w bład › Re: Ryzykowne fundusze Pieniężne - czyli jak nazwa wprowadza w bład
    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Ryzykowne fundusze Pieniężne - czyli jak nazwa wprowadza w bład
    Date: Fri, 22 Oct 2010 12:25:05 +0200

    Jan Strybyszewski wrote:

    > To tez wlasnie napisałem. iż fundusze pieniezne dzialaja inaczej niz
    > mysli wiekszosc i zapakowane sa obligacjami i moga byc jazdy bez trzymanki

    Ciągle ta sama rozmowa. Dlaczego większość tak myśli? (pomijam to, że jest
    pewne, że nie wiesz jak większość myśli) Czy w statucie funduszu nie jest
    napisane w co będzie inwestował? Czy nie publikuje swojego portfela? Robi
    jedno i drugie. Fundusz nie robi nic ukradkiem bez powiadomienia. A co robią
    klienci? Tych akurat znam mało. Ale o czym się pisze w internecie? Fundusze
    oszukują i naciągają. Żeby oszukać to najpierw trzeba wprowadzić w błąd.
    Jeżeli fundusze, które tu opisujesz wprowadziły swoich klientów w błąd to
    idzie się do sądu, wygrywa się oczywisty spór, odzyskuje się zainwestowane
    pieniądze, utracone zyski i nawiązkę za straty moralne. Tylko, że takich
    spraw nie ma. A dlaczego? Bo fundusze, zanim się z nimi podpisze umowę,
    udostępnia wszystkie informacje o sposobie działania i składzie portfela.
    Twoi rozmówcy byli zdziwieni bo tego nie czytali. Nie czytali, bo nie mogli?
    Nie czytali, bo nie chcieli. Ciągle tu się mówi jacy to głupi są
    zarządzający funduszami akcji. A, w każdym statucie funduszu akcji stoi jak
    wół, że fundusz trzyma 90% kapitału w akcjach. Jak ktoś zna metodę jak
    zrobić, gdy rynek tanieje, by portfel złożony w 90% z akcji rósł, to niech
    to pokaże.