  • Data: 2006-11-06 14:14:55
    Temat: Re: SFI oraz ogólnie FI a koszty
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale niby dlaczego? Jezeli masz dwa fundusze o jednakowych wynikach
    > inwestycyjnych (przed potraceniem kosztow zarzadzania), a jeden potraca
    > 3,5%, a drugi 1%, to przy zainwestowanych 100.000 PLN masz w kieszeni
    > roznice rzedu 2.500 PLN.

    Jeśli wspominasz o publikowanych wynikach inwestycyjnych mających pełne
    odzwierciedlenie w codziennych wycenach ( wynikach wyliczonych z różnicy
    wycen na początek i koniec okresu branego pod uwagę), a z takimi styka się
    inwestor w typowych porównaniach choćby wykresowych, to w takim przypadku
    jesteś w błędzie i widać jak zgubny wpływ ma publikowanie tych kosztów za
    zarządzanie. Błąd jest w tej różnicy, bo ta różnica to nie mniej i nie
    więcej jak 0 zł.

    > Jaka masz przyjemnosc z tego, ze ktos bedzie
    > mial o tyle mniej? Rownie dobrze mozesz namawiac, zeby zapomniec o
    > kosztach prowadzenia rachunku bankowego, kosztach przelewow, kosztach
    > wybierania gotowki z bankomatu itp.

    Koszty są. ale nie interesują mnie jakie są to koszty ponoszone przez
    bank, lecz koszty przenoszone na klienta.
    Może z innej beczki.
    Mamy dwa sklepy sprzedające dokładnie ten sam towar. Może to być konkretny
    typ TV.
    Oba sprzedają go w tej samej cenie, ale jeden z nich ma większy zarobek.
    Jedynym kosztem sklepu jest koszt nabycia w hurtowni.
    Następne założenie to ustawowy obowiązek informowania o tym zarobku w
    środkach masowego przekazu.
    Czy ta informacja będzie dla ciebie istotna? W każdym sklepie płacisz za
    ten TV tyle samo, więc ten zarobek sklepu odzwierciedla jedynie różnice w
    cenie zakupu, ale to koszt sklepu i nijak się ma do ubytku w twom, czyli
    klienta portfelu. Podobną wartość ma informacja o kosztach zarządzania
    funduszu. Przy jednakowych tych opublikowanych wynikach inwestycyjnych
    zysk dla klienta będzie dokładnie ten sam i nie interesuje mnie ile dla
    siebie zarobił sam fundusz, bo ja z tego nie zobaczę nawet jednego grosza.
    Oczywiście jednakowe wyniki przy różnych kosztach wskazują na lepiej
    zarządzany fundusz i będzie nim niewątpliwie ten z wyższymi kosztami, bo
    nie tylko zarobił dla klienta tyle samo, to jeszcze zarobił na swoje
    większe koszty, które jednak to on przejada.