  • Data: 2016-03-02 17:11:22
    Temat: Re: SKOK Polska
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:

    > Dalej popatrzmy - SKOK Polska dzialal na rynku 20 lat.
    > A komisarz wyznaczony przez Komisje doprowadzil go do upadlosci w pol
    > roku :-)

    A nie było tak, że trupa się uratować nie dało (w sensie, w kasie pusto
    a nikt nie chciał kupić), więc trzeba było zamknąć?

    > A tak swoja droga to ciekaw paru rzeczy:
    > -czy ten caly nadzor KNF to byl bicz na kasy, czy szansa na ich
    > bezbolesne polozenie, wymodlona przez zarzady ... i wierzycieli ?

    Zarządy kogo? Banków? Średni interes dokładać parę miliardów rocznie do
    upadłości źle prowadzonych cudzych interesów.

    > -pare juz upadlo - jak to wychodzi finansowo dla BFG, bo syndyk nadal
    > raty kredytow przyjmuje i zakladam ze dluznikow sciga.

    No właśnie ciekawe. SKOK czy bank spółdzielczy upada - banki robią
    zrzutę do BFG. Jakiś tam syndyk dostaje spłaty obsługiwanych kredytów -
    czy to idzie do kasy BFG, czy jakoś pomniejsza składkę banków?

    > -jak to mozliwe, ze kasa stracila np polowe pieniedzy klientow. Tzn jak
    > to mozliwe, ze stracila, a mimo to dzialala bez utraty wyplacalnosci ?

    Bo miała jeszcze drugą połowę pieniędzy klientów, której nie zdążyła
    przetracić, bo zły KNF.

    > Zasada piramidy, czy wycena komisarza jest przegieta.
    > Szczegolnie, ze po ustanowieniu komisarza pewnie wielu ludzi wycofalo
    > swoje oszczednosci ...

    Wydaje mi się, że ten komisarz musi wszystko niezależnie
    zinwentaryzować, próbować znaleźć kupca na trupa... Nie jest to do
    zrobienia w dzień czy dwa (choć pewnie dałoby się zrobić lepiej).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptravaler.com