  • 1. Data: 2016-03-02 14:57:22
    Temat: SKOK Polska
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Wyplaty-dla-deponent
    ow-SKOK-Polska-juz-w-poniedzialek-7332891.html
    2016-03-02 13:05:00

    25 lutego Komisja Nadzoru Finansowego zawiesiła działalnośćSpółdzielczej Kasy
    Oszczędnościowo-Kredytowej
    Polska i wystąpiła do sądu z wnioskiem o jej upadłość. Jak informuje Bankowy Fundusz
    Gwarancyjny, wypłaty
    środków gwarantowanych przez fundusz rozpoczną się 7 marca.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 2. Data: 2016-03-02 15:25:28
    Temat: Re: SKOK Polska
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/02/2016 10:57 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > Bankowy Fundusz Gwarancyjny, wypłaty
    > środków gwarantowanych przez fundusz rozpoczną się 7 marca.

    Jak to, kolejny SKOK? Przecież tam miało być wszystko w porządku.

    A gdzie są teraz ci krzykacze, że objęcie SKOKów nadzorem to Zamach na
    Polskość, spisek Żydowski na polecenie Brukseli itp.?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 3. Data: 2016-03-02 15:28:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...example.com> napisał w
    wiadomości news:nb6t4n$f1i$1@gioia.aioe.org...

    > A gdzie są teraz ci krzykacze, że objęcie SKOKów nadzorem to Zamach na
    > Polskość, spisek Żydowski na polecenie Brukseli itp.?

    Chyba dalej w PiSie i Luxemburgu.

    --
    marfi

  • 4. Data: 2016-03-02 15:29:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 2 Mar 2016 23:25:28 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > A gdzie są teraz ci krzykacze, że objęcie SKOKów nadzorem to Zamach na
    > Polskość, spisek Żydowski na polecenie Brukseli itp.?

    Część w rządzie, ale większość na dobrze płatnych posadach, m.in. w
    stadninach i kopalniach soli.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 5. Data: 2016-03-02 16:46:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >A gdzie są teraz ci krzykacze, że objęcie SKOKów nadzorem to Zamach
    >na Polskość, spisek Żydowski na polecenie Brukseli itp.?

    Zaraz zaraz - nie ustalilismy jeszcze, czy to SKOK jest zly, czy
    Komisja jest zla :-)
    Ale chyba jest dobra, skoro jeszcze nie zostala zmieniona :-)

    Dalej popatrzmy - SKOK Polska dzialal na rynku 20 lat.
    A komisarz wyznaczony przez Komisje doprowadzil go do upadlosci w pol
    roku :-)

    A tak swoja droga to ciekaw paru rzeczy:
    -czy ten caly nadzor KNF to byl bicz na kasy, czy szansa na ich
    bezbolesne polozenie, wymodlona przez zarzady ... i wierzycieli ?
    -pare juz upadlo - jak to wychodzi finansowo dla BFG, bo syndyk nadal
    raty kredytow przyjmuje i zakladam ze dluznikow sciga.
    -jak to mozliwe, ze kasa stracila np polowe pieniedzy klientow. Tzn
    jak to mozliwe, ze stracila, a mimo to dzialala bez utraty
    wyplacalnosci ?
    Zasada piramidy, czy wycena komisarza jest przegieta.
    Szczegolnie, ze po ustanowieniu komisarza pewnie wielu ludzi wycofalo
    swoje oszczednosci ...

    J.

  • 6. Data: 2016-03-02 17:11:22
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:

    > Dalej popatrzmy - SKOK Polska dzialal na rynku 20 lat.
    > A komisarz wyznaczony przez Komisje doprowadzil go do upadlosci w pol
    > roku :-)

    A nie było tak, że trupa się uratować nie dało (w sensie, w kasie pusto
    a nikt nie chciał kupić), więc trzeba było zamknąć?

    > A tak swoja droga to ciekaw paru rzeczy:
    > -czy ten caly nadzor KNF to byl bicz na kasy, czy szansa na ich
    > bezbolesne polozenie, wymodlona przez zarzady ... i wierzycieli ?

    Zarządy kogo? Banków? Średni interes dokładać parę miliardów rocznie do
    upadłości źle prowadzonych cudzych interesów.

    > -pare juz upadlo - jak to wychodzi finansowo dla BFG, bo syndyk nadal
    > raty kredytow przyjmuje i zakladam ze dluznikow sciga.

    No właśnie ciekawe. SKOK czy bank spółdzielczy upada - banki robią
    zrzutę do BFG. Jakiś tam syndyk dostaje spłaty obsługiwanych kredytów -
    czy to idzie do kasy BFG, czy jakoś pomniejsza składkę banków?

    > -jak to mozliwe, ze kasa stracila np polowe pieniedzy klientow. Tzn jak
    > to mozliwe, ze stracila, a mimo to dzialala bez utraty wyplacalnosci ?

    Bo miała jeszcze drugą połowę pieniędzy klientów, której nie zdążyła
    przetracić, bo zły KNF.

    > Zasada piramidy, czy wycena komisarza jest przegieta.
    > Szczegolnie, ze po ustanowieniu komisarza pewnie wielu ludzi wycofalo
    > swoje oszczednosci ...

    Wydaje mi się, że ten komisarz musi wszystko niezależnie
    zinwentaryzować, próbować znaleźć kupca na trupa... Nie jest to do
    zrobienia w dzień czy dwa (choć pewnie dałoby się zrobić lepiej).

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptravaler.com

  • 7. Data: 2016-03-02 17:32:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 marca 2016 16:47:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > Zasada piramidy, czy wycena komisarza jest przegieta.
    > Szczegolnie, ze po ustanowieniu komisarza pewnie wielu ludzi wycofalo

    Jak taki Getin padnie to w porównaniu do SKOKow będzie inna skala.

  • 8. Data: 2016-03-02 21:10:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:

    >A nie było tak, że trupa się uratować nie dało (w sensie, w kasie
    >pusto a nikt nie chciał kupić), więc trzeba było zamknąć?

    Jak w lipcu 2015 powolywano komisarza, to sie nie slyszalo aby SKOK
    Polska zamknal drzwi, bo w kasie pusto.
    Co prawda juz wtedy KNF zarzucal, ze depozyty nie maja pokrycia ... w
    poprzednim raporcie (kwartalnym ?) musialy jednak miec pokrycie i to z
    nadwyzka :-)

    >Zarządy kogo? Banków?

    SKOKow. Pobrac pieniadze, przepuscic, a potem niech BFG wyplaci, po co
    sobie robic demonstracje z haslami "zlodzieje do wiezenia" :-)

> [...]
    >zrzutę do BFG. Jakiś tam syndyk dostaje spłaty obsługiwanych
    >kredytów - czy to idzie do kasy BFG, czy jakoś pomniejsza składkę

    Podejrzewam ze na ogolnych zasadach - syndyk spolka zarzadza, wplywy
    przyjmuje i wierzycieli zaspokaja w ustawowej kolejnosci.
    Najpierw siebie :-)
    BFG z chwila wyplaty chyba tez jest wierzycielem.

    >Bo miała jeszcze drugą połowę pieniędzy klientów, której nie zdążyła
    >przetracić, bo zły KNF.

    No ale ludzie wplacaja, wyplacaja, zaciagaja kredyty ... wydawaloby
    sie, ze jak nie splacaja kredytow, to dosc szybko powinno na wyplaty w
    kasie zabraknac.

    >Wydaje mi się, że ten komisarz musi wszystko niezależnie
    >zinwentaryzować, próbować znaleźć kupca na trupa... Nie jest to do
    >zrobienia w dzień czy dwa (choć pewnie dałoby się zrobić lepiej).

    To jedno, ale od chwili ogloszenia zarzadu komisarycznego ludzie
    powinni uciekac ze swoimi oszczednosciami.
    A wtedy w kasie tworzy sie juz nie pustka a dziura gleboka.
    I to nie musza wszyscy uciec - wystarczy jakies 10%. To moze wykonczyc
    kazdy bank, nawet taki w dobrej kondycji.

    Ludzie nie uciekali, bo wierzyli ze BFG ich zabezpiecza, czy dluznicy
    calkiem dobrze kredyty splacali i na biezace wyplaty starczalo ?

    A i sam komisarz sciagal pieniadze do kasy przez lokaty
    http://www.kasapolska.pl/klienci-indywidualni/lokaty
    /lokata-terminowa-stala.html

    Czy to nie dzialanie na szkode ... BFG ? :-)

    Oprocentowanie ... takie sobie. W miare rynkowe.
    To wyzsze dostepne po wykupieniu dodatkowych udzialow ... ktore
    wlasnie przepadly.
    Oj, czy to sie do prokuratury nie nadaje - bo to juz na szkode
    udzialowcow :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-03-03 08:06:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 03/03/2016 05:10 AM, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > No ale ludzie wplacaja, wyplacaja, zaciagaja kredyty ... wydawaloby sie,
    > ze jak nie splacaja kredytow, to dosc szybko powinno na wyplaty w kasie

    Tu jest trochę o tym, jak to wyglądało w przypadku SK Banku:

    http://www.pb.pl/4425362,35585,podatnicy-wsparli-ban
    kruta

    11 sierpnia 2015 r. Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) wprowadziła w SK
    Banku zarząd komisaryczny. Klienci, nauczeni bolesnym doświadczeniem
    SKOK Wołomin, zaczęli szybko wypłacać oszczędności -- w ciągu tygodnia
    depozyty banku zmniejszyły się aż o 1 mld zł. Chcąc ratować płynność,
    zarząd komisaryczny poprosił o ratunek NBP, a ten 20 sierpnia udzielił
    SK Bankowi kredytu refinansowego na 0,5 mld zł z terminem spłaty do 18
    grudnia 2015 r.

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 10. Data: 2016-03-03 12:10:33
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 2 Mar 2016 21:10:07 +0100, J.F. napisał(a):

    > Oj, czy to sie do prokuratury nie nadaje - bo to juz na szkode
    > udzialowcow :-)

    Od piątku w prokuraturze następuje dobra zmiana.
    Nie można - zwłaszcza w przypadku elektoratu i bojowników PiS- mieć
    wątpliwości, że ruszą areszty wydobywcze i podsłuchy, które wykażą, że
    winnym upadku SKOK-ów jest Komorowski i WSI.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl