    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOK Polska
    Date: Wed, 2 Mar 2016 21:10:07 +0100

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości
    On 03/03/2016 12:46 AM, J.F. wrote:

    >A nie było tak, że trupa się uratować nie dało (w sensie, w kasie
    >pusto a nikt nie chciał kupić), więc trzeba było zamknąć?

    Jak w lipcu 2015 powolywano komisarza, to sie nie slyszalo aby SKOK
    Polska zamknal drzwi, bo w kasie pusto.
    Co prawda juz wtedy KNF zarzucal, ze depozyty nie maja pokrycia ... w
    poprzednim raporcie (kwartalnym ?) musialy jednak miec pokrycie i to z
    nadwyzka :-)

    >Zarządy kogo? Banków?

    SKOKow. Pobrac pieniadze, przepuscic, a potem niech BFG wyplaci, po co
    sobie robic demonstracje z haslami "zlodzieje do wiezenia" :-)

    >No właśnie ciekawe. SKOK czy bank spółdzielczy upada - banki robią
    >zrzutę do BFG. Jakiś tam syndyk dostaje spłaty obsługiwanych
    >kredytów - czy to idzie do kasy BFG, czy jakoś pomniejsza składkę
    >banków?

    Podejrzewam ze na ogolnych zasadach - syndyk spolka zarzadza, wplywy
    przyjmuje i wierzycieli zaspokaja w ustawowej kolejnosci.
    Najpierw siebie :-)
    BFG z chwila wyplaty chyba tez jest wierzycielem.

    >Bo miała jeszcze drugą połowę pieniędzy klientów, której nie zdążyła
    >przetracić, bo zły KNF.

    No ale ludzie wplacaja, wyplacaja, zaciagaja kredyty ... wydawaloby
    sie, ze jak nie splacaja kredytow, to dosc szybko powinno na wyplaty w
    kasie zabraknac.

    >Wydaje mi się, że ten komisarz musi wszystko niezależnie
    >zinwentaryzować, próbować znaleźć kupca na trupa... Nie jest to do
    >zrobienia w dzień czy dwa (choć pewnie dałoby się zrobić lepiej).

    To jedno, ale od chwili ogloszenia zarzadu komisarycznego ludzie
    powinni uciekac ze swoimi oszczednosciami.
    A wtedy w kasie tworzy sie juz nie pustka a dziura gleboka.
    I to nie musza wszyscy uciec - wystarczy jakies 10%. To moze wykonczyc
    kazdy bank, nawet taki w dobrej kondycji.

    Ludzie nie uciekali, bo wierzyli ze BFG ich zabezpiecza, czy dluznicy
    calkiem dobrze kredyty splacali i na biezace wyplaty starczalo ?

    A i sam komisarz sciagal pieniadze do kasy przez lokaty
    http://www.kasapolska.pl/klienci-indywidualni/lokaty
    /lokata-terminowa-stala.html

    Czy to nie dzialanie na szkode ... BFG ? :-)

    Oprocentowanie ... takie sobie. W miare rynkowe.
    To wyzsze dostepne po wykupieniu dodatkowych udzialow ... ktore
    wlasnie przepadly.
    Oj, czy to sie do prokuratury nie nadaje - bo to juz na szkode
    udzialowcow :-)

    J.